Prazdroj loni utržil víc, i když léto bylo studené

Největší česká pivovarská skupina Plzeňský Prazdroj zvyšovala i přes loňské chladné léto tržby i zisk. Společnost utržila ve fiskálním roce, který skončil v březnu, celkem 13,5 miliardy korun. Čistý zisk vzrostl o patnáct procent na 3,38 miliardy. Dařilo se především značkám Pilsner Urquell, Gambrinus a Velkopopovický Kozel. Ten uspěl i v cizině, například v Rusku jeho prodej narostl o více než polovinu. Hlavními zahraničními trhy ale pro firmu zůstávají tradičně Německo, USA a Slovensko.

Pilsner Urquell a Gambrinus, se podílely na nárůstu podílu společnosti na domácím trhu. Nealkoholické pivo Radegast Birell pokračovalo v růstu v řádech desítek procent, kterého dosáhlo už v minulém roce.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info