Prazdroj trhá rekordy a pečlivě zvažuje zdražení

Šéf nejsilnější české značky míní, že letos se po zdražení točeného piva Gambrinusu a Kozla ještě nějaké zdražení čekat dá.

"Ale dnes nedokážu říct, kdy, co a o kolik může zdražit. Rozhodně to nebude plošné zdražení, ale jen po jednotlivých položkách. U každé pečlivě zkoumáme, aby zdražením nedošlo k poklesu jejího prodeje," dodal Short.

Loni Prazdroj poprvé překonal hranici deseti milionů prodaných hektolitrů piva. Na rekordu má největší zásluhu více než dva miliony hektolitrů prodaného piva v cizině. "Zhruba půl na půl se na tom podílí sám export a licenční výroba," říká Short.

Export vyskočil Prazdroji skoro o třetinu a největší zásluhu na tom měl nejen Pilsner Urquell, jehož prodej stoupl o šest procent, ale dařilo se i Velkopopovickému Kozlu. Tomu především v sousedních zemích a ve Skandinávii.

V Česku prodal Prazdroj loni zhruba stejně jako rok předtím a patří mu polovina trhu. Čechům nejvíce chutná klasická dvanáctka a gambrinus. "Pivaři dávají stále více přednost kvalitnějším a dražším pivům," tvrdí Short.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info