Prazdroj v cizině prodal 300 milionů půllitrů

Loňský rok pivovarníkům obecně přál. K dobrým výsledkům prodeje přispěly i extrémně horké jarní a letní měsíce. I tato okolnost pomohla České republice upevnit si první pozici ve spotřebě piva na osobu na světě. Podle předběžných výsledků letošní spotřeba v tuzemsku překročila 162 litrů na hlavu. Prazdroj loni celkem prodal v meziročním srovnání o šest procent piva více. Na domácím a zahraničním trhu se tak objevilo celkem 9,5 milionu hektolitrů piva z portfolia značek Plzeňského Prazdroje. "Prodej na českém trhu vzrostl meziročně o 3,6 procenta a poprvé v historii společnosti překročil osm milionů hektolitrů," sdělil Bechtin.

Značky Plzeňského Prazdroje vedou v součtu mezi českými pivy prodávanými na zahraničních trzích, jak v přímém exportu, tak i v licenční výrobě. Meziroční zvýšení prodejů dosáhlo dvaceti procent na celkem 1,5 milionu hektolitrů. Právě kvůli zvýšenému zájmu o prémiovou značku Pilsner Urquell probíhá v plzeňském pivovaru rekonstrukce a rozšíření varny. Skupina bude investovat i do pivovaru ve Velkých Popovicích, což umožní zvýšit kapacitu pivovaru o polovinu.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info