Prazdroj zdražuje sudové pivo o pět procent, lahvové o dvě pct

V průměru o pět procent zdražuje od 1. března svá sudová piva a.s. Plzeňský Prazdroj, nejvýznamnější výrobce piva ve střední Evropě s téměř polovičním podílem na českém trhu. Ceny celého spektra lahvových výrobků vzrostou průměrně o dvě procenta. Podnik zdražuje pivo po 15 měsících. Řekl to mluvčí podniku Alexej Bechtin. Točený i lahvový půllitr prémiového piva Pilsner Urquell zdražuje pivovar shodně o jednu korunu. Sudový Gambrinus, Radegast, Velkopopovický Kozel o 40 haléřů na půllitru. Z lahvových piv se zvyšuje cena pouze u "dvanáctky Prazdroj" (Pilsner Urquell), ostatní lahvová piva (Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel) zůstávají na stejných cenách. "Jedná se o reakci na pohyb cen surovin a vstupů a odráží to zvýšené investiční aktivity společnosti zaměřené na uspokojování rostoucí poptávky a na zvýšení kvality produkce," dodal. Naposledy zdražoval Plzeňský Prazdroj ceny svých výrobků před 15 měsíci (od prosince 2002) v průměru o šest procent. Největší český pivovar prodal loni doma a v cizině 9,5 milionu hektolitrů piva, což je o šest procent více než o rok dříve. Prodej na českém trhu vzrostl meziročně o 3,6 procenta a poprvé v historii pivovaru překročil osm milionů hektolitrů. Prodej v zahraničí, kam patří přímý export i licenční výroba, se zvýšil o 20 procent na 1,5 milionu hektolitrů, zejména díky značkám Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info