Prazdroj zvýšil prodej piva o šest procent, v zahraničí o pětinu
28.01.2004 | Hospodářské noviny
Největší český pivovar Plzeňský Prazdroj prodal loni doma a v cizině 9,5 milionu hektolitrů piva, což je o šest procent více než o rok dříve. Prodej na českém trhu vzrostl meziročně v souladu s plánem společnosti o 3,6 procenta a poprvé v historii pivovaru překročil osm milionů hektolitrů. Řekl to mluvčí Prazdroje Alexej Bechtin.
Prodej v zahraničí, kam patří přímý export i licenční výroba, se zvýšil o 20 procent na 1,5 milionu hektolitrů, zejména díky značkám Pilsner Urquell a Velkopopovický Kozel.
Prazdroj je nadále lídrem českého trhu a s vývozem do 50 zemí celého světa zároveň zůstal největším exportérem českého piva.
Celkové prodeje jednotlivých hlavních značek (Pilsner Urquell, Gambrinus, Radegast a Velkopopovický Kozel) Bechtin odmítl uvést s odkazem na obchodní a marketingovou strategii podniku. Dodal pouze, že prémiového piva a vlajkové lodi firmy Pilsner Urquell se loni jen v ČR prodalo o deset procent více. "Je to díky pokračujícímu příklonu k prémiovým značkám," řekl.
Velkopopovický Kozel se stal značkou s nejdynamičtějším růstem v portfoliu pivovaru. "Jeho prodeje rostly nadprůměrně jak na českém, tak i na zahraničních trzích," uvedl Bechtin.
Prazdroj podle generálního ředitele Steva Woodwarda výrazně přispívá k vynikajícím prodejním výsledkům mateřské společnosti SABMiller v Evropě. "Jsme přesvědčeni, že i v roce 2004 dosáhneme dalších úspěchů. Jako lídr českého trhu, který splňuje standardy a požadavky EU ve všech oblastech naší činnosti, se díváme na vstup ČR do EU s optimismem," dodal. Podle má firma vysokou kvalitu značek, efektivně využívá všechny výrobní kapacity, obchodní i distribuční síť a ojedinělou marketingovou komunikaci.
Podle ředitele byly nejvýznamnějšími loňskými událostmi zahájení rekonstrukce a rozšíření varny Pilsner Urquell v Plzni s cílem pokrýt rostoucí poptávku po prémiovém pivu. Dalšími stěžejními akcemi byla výstavba cylindro-kónických tanků v pivovaru Velké Popovice, které zvýšit jeho kapacitu o polovinu.
Podnik zaměstnává 2750 lidí ve svých pivovarech v Plzni, Nošovicích, Velkých Popovicích a ve 13 obchodně distribučních centrech v celé republice. Plzeňský Prazdroj řídí také slovenský Pivovar Šariš, dvojku na slovenském trhu.
Další články v kategorii Potravinářství
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)

Tweet



