Prodeje Stocku Plzeň vzrostly do srpna téměř o desetinu
13.09.2006 | Agris
Společnost Stock Plzeň - Božkov, největší český výrobce lihovin, prodala za prvních osm měsíců roku 2006 celkem 13,7 milionu litrů lihovin. Informoval o tom mluvčí společnosti Jiří Janoušek. Podle jeho údajů to představuje nárůst oproti stejnému období roku 2005 o devět procent. „Rozhodujícími tahouny letošního růstu jsou přitom vodky a lihoviny řady Božkov. Prodeje Vodky Amundsen a Božkov Vodky se vyvíjejí natolik příznivě, že se Stock Plzeň dostal v kategorii vodek na první příčku na trhu. Stock Plzeň přitom vedle vodek dominuje i dalším dvěma rozhodujícím segmentům českého trhu lihovin - tuzemákům (se značkou Božkov Tuzemský) a hořkým a bylinným lihovinám (se značkami Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Magister),“ konstatoval Janoušek.
Již loni vzrostly prodeje Stocku Plzeň skoro o 12 procent a dosáhly 23,1 milionu litrů. „Těší nás, že se nám daří pokračovat v dynamice růstu z loňského roku. Prodeje za celý letošní rok by měly přesáhnout 24 milionů litrů,“ uvedl generální ředitel společnosti Martin Petrášek. Stock Plzeň přitom letos posiluje především v gastronomii, kde tržní podíl společnosti již přesáhl 40 procent.
Klíčovou roli v růstu celkových prodejů Stocku Plzeň hraje kategorie vodek, kterou společnost obsazuje svými značkami Vodka Amundsen, Božkov Vodka a distribuční finskou Vodkou Koskenkorva. Prodeje Božkov Vodky vzrostly do srpna o 55 procent, prodeje Vodky Amundsen pak o 12 procent. Díky tomu se stal Stock Plzeň českou jedničkou i v segmentu vodek. Podíl Stocku Plzeň na prodeji vodek v maloobchodě činí zhruba 12 procent, v gastronomii dokonce 34 procent. Podle posledních údajů agentury Data Servis (2. čtvrtletí roku 2006) zůstává jedničkou v gastronomii stabilně Božkov Vodka s podílem 24,5 procenta. Na druhém místě je Finlandia Vodka a na třetí místo se propracovala Vodka Amundsen, když s tržním podílem 7,7 procenta předstihla Absolut Vodku.
Mimořádně se daří rovněž řadě Božkov, která zahrnuje například tradiční značky Božkov Tuzemský, Božkov Vodka, Božkov Meruňka, Božkov Peprmint, Božkov Griotte či Božkov Vaječný likér. Prodeje této řady jako celku se letos zvýšily o 33 procent. „Vývoj prodejů řady Božkov je důkazem, že tradiční domácí lihoviny zažívají v České republice skutečně nebývalou renesanci. Snad nejlepším příkladem je Božkov Peprmint, který letos posílil o téměř 60 procent,“ uvedl Martin Petrášek.
Z hlediska objemu odbytu i nadále zůstávají nejvýznamnějšími Fernet Stock, Fernet Stock Citrus a Božkov Tuzemský, tři nejprodávanější značky lihovin v České republice.
Další články v kategorii Potravinářství
- Ve Vodňanech vyrostl pavilon pro aquaponii a chov ryb v uzavřeném cyklu (15.12.2025)
- Jak poznat zkažené vejce? Nenechte se zmást červenou skvrnou (14.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- Tradice, know-how i suroviny. Filipíny se otevírají českým pivovarníkům (12.12.2025)
- Potravináři: Nový cíl EU ke snížení množství potravinového odpadu je nesmyslný (11.12.2025)
- Česká vejce podraží. Chovatelé se kvůli rušení klecových chovů bojí konkurence (11.12.2025)
- Kapusta má téměř tolik železa jako maso. Využijte její potenciál (11.12.2025)
- SVS nařídila stáhnout z trhu chlazená kuřata z Francie s obsahem salmonel (11.12.2025)

Tweet



