Sázka na Kofolu se Santě vyplácí

Krnovská firma Santa Nápoje měla šťastnou ruku, když před časem získala licenci na výrobu staré známé Kofoly. Domácí limonáda zažila překvapivý comeback a dnes úspěšně konkuruje i slavným produktům nadnárodních firem Coca Cola a Pepsi Cola. Na celostátním trhu si v segmentu takzvaných "kolových" limonád drží třetí příčku a na Moravě a ve Slezsku je dokonce předhání. Kofola se u nás vyráběla třicet let od roku 1962. V 90. letech ale načas vymizela z trhu, neboť se o její značku vedly spory. Když předloni producent kofolového sirupu - opavská Galena (nyní Ivax) - definitivně získal právo na obchodní známku, propůjčil dlouhodobě práva na výrobu limonády pro český a slovenský trh právě Santě a nápoj se vrátil do obchodů. Od té doby se v Krnově dostala Kofola na roveň zdejší původní značky sirupů, limonád a koncentrátů Jupí. Její prodej přitom stále roste. Santa Nápoje patří mezi pět největších tuzemských producentů nealkoholických nápojů a sirupů. Kromě Kofoly a výrobkové řady Jupí Santa loni uvedla na trh třetí značku: hroznový nápoj Top Topic. Opět jde o výrobek známý z dřívějších dob, jehož obchodní známku v Krnově koupili. Santa loni zaznamenala prudký růst tržeb na 1,13 miliardy korun, výši zisku neuvádí. Kromě domácího trhu se uplatňuje na Slovensku, kde má i svoji dceřinou společnost Santa Drinks. Celkově loni společnost, jež patří čtyřem soukromým vlastníkům z okruhu svého managementu a zaměstnává čtyři stovky lidí, prodala přes 600 tisíc hektolitrů nealkoholických nápojů.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info