Sportovní události pomáhají překonat nižší odbyt piva
21.06.2004 | Mladá fronta Dnes
Chladné počasí v posledních dvou měsících snížilo v porovnání s loňským obdobím prodej nápojů, v některých oblastech až o pětinu. Na zamračený květen a červen nedoplácejí jen pivovary ale i výrobci minerálek a limonád. Pivovarům částečně zlepšil prodej hokejový a současný fotbalový šampionát, některým pomáhá i vyšší export. "V předchozích letech byly duben a květen nejteplejší měsíce roku. Letos naopak dosud nebyl ani jediný tropický den. Je samozřejmé, že nastal pokles spotřeby," vysvětlil obchodní ředitel Poděbradky Jaroslav Barvíř. Kvůli chladnějšímu počasí v dubnu a květnu zaznamenal podle něj celkový tuzemský trh s nealkoholickými nápoji pokles poptávky o 15 až 20 procent. "Lidé pijí podle toho, jak mají žízeň. V těchto dnech, které provází špatné počasí, žízeň nemají," doplnil Pavel Klimeš ze společnosti Fontea, která vyrábí nealkoholické nápoje. Patnáctiprocentní propad prodeje zaznamenal v dubnu i květnu Pivovar Vyškov z jižní Moravy. Podle ředitele podniku Jiřího Piňose kvůli chladnému počasí zejí prázdnotou nejen zahrádky u restauračních zařízení, ale i samy hospody. Naopak pivovar Svijany vzdor chladnému počasí odbyt zvýšil. "Prodali jsme zhruba o čtyři procenta piva více než loni, je to především díky tomu, že se nám daří získávat nové zákazníky, pomohly ale určitě i velké sportovní události," uvedl ředitel pivovaru František Horák. Květen byl sice proti loňsku mizerný, ale nyní se to opět vyrovnalo, doplnil ředitel Pivovaru Hlinsko Milan Vedra. "Počasí je velmi chladné a konzumaci piva příliš nenahrává, přesto jsme zatím na trh dodali zhruba stejné množství piva jako loni," řekl ředitel Pivovaru Hols Petr Hostaš s tím, že zásluhu na tom mají vedle sportovních přenosů vyšší prodeje do zahraničí. Slabší domácí prodej kompenzovala exportem také nápojářská skupina Drinks Union. "V porovnání s loňským rokem vzrostl na konci dubna až o polovinu," uved Boris Rajdl z této společnosti. Nakolik ovlivní nepříznivé počasí hospodářské výsledky podniků v letošním roce, budou ale moci firmy odhadnout až po skončení letní sezony, která je pro prodej nápojů rozhodující.
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



