Spotřebitelé kupují méně hovězího masa a másla
11.01.2001 | Zemské noviny
Praha - Spotřeba potravin, nápojů a tabáku, které si udržují první místo ve výdajích domácností v Česku, roste. Nákupy potravin od vzniku samostatné republiky v roce 1993 do roku 1999 byly vyšší ve většině sledovaných položek. Provázely je ale strukturální změny, vyplývá to z údajů Českého statistického úřadu. Výrazně více kupují lidé nealkoholických nápojů (bez sirupů). Důvodem je bohatá nabídka na trhu podpořená reklamou. Naopak stále méně kupují lidé hovězího masa a másla. Spotřeba masa a masných výrobků na osobu ročně klesla ve sledovaném období o 6,7 kilogramu v domácnostech zaměstnanců a o 10,6 kilogramu v rodinách důchodců. Jídelníčky obyvatel Česka obohatila zelenina a ovoce.
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



