Stock Plzeň - Božkov měl loni čistý zisk téměř 190 milionů korun

Rok 2004 byl, jak dnes na tiskové konferenc uvedl generální ředitel společnosti Stock Plzeň Martin Petrášek, pro celou branži lihovin mimořádně náročný. „Všichni výrobci lihovin čelili velkému útlumu poptávky, který byl důsledkem razantního zvýšení spotřebních daní od 1. 1. 2004 a masivního předzásobení ze strany obchodníků v závěru roku 2003,“ konstatoval Petrášek..

Společnost Stock Plzeň - Božkov, která je největším domácím výrobcem lihovin, přesto ale podle něj dosáhla vynikajících výsledků. Stock vykázal za loňský rok hrubý zisk ve výši 267,198 milionu korun. Čistý zisk společnosti dosáhl 188,048 milionu korun a obrat bez spotřební daně činil 1,463 miliardy korun. Stock Plzeň v roce 2003 prodal 20,76 milionu litrů lihovin, přičemž objem exportu dosáhl 2,33 milionu litrů.

Společnost odvedla do státního rozpočtu daně v úhrnné výši zhruba 1,98 miliardy korun, z toho spotřební daň činí přibližně 1,46 miliardy korun, daň z příjmu 154 milionů korun a DPH 373 milionů korun.

Finanční výsledky Stocku Plzeň již potvrdila i auditorská společnost Ernst & Young ČR a musí je ještě schválit valná hromada společnosti, která zároveň rozhodne o rozdělení zisku. „Hospodářské výsledky společnosti negativně ovlivnil razantní nárůst spotřební daně z lihu, kvůli němuž výrazně klesly prodeje legálních lihovin. Stát zvýšil spotřební daň z lihu o 13 procent, ale jeho příjmy z této daně se paradoxně o téměř čtyři procenta snížily. Potvrdil se tak náš názor, že zvyšování spotřebních daní nemá žádné pozitivní efekty a jen zvýhodňuje černý trh,“ uvedl Petrášek.

Žádné výrazné přínosy v boji proti nelegálním lihovinám na českém trhu Stock Plzeň neočekává ani od povinného kolkování lihovin, které budou muset všichni výrobci lihovin zavést od poloviny letošního roku. „Kvůli kolkování musíme investovat do úpravy našich stáčecích linek. Ale mohu jen zopakovat, že jde o zbytečnou byrokracii. Problém nezdaněného alkoholu, především v gastronomii to nevyřeší,“ dodal Petrášek.

Z hlediska absolutního objemu prodeje jsou nejvýznamnějším artiklem Stocku Plzeň značky Fernet Stock a Fernet Stock Citrus, dvě nejoblíbenější české lihoviny. Fernety následuje Božkov Tuzemský, Božkov Vodka, Magister a Vodka Amundsen. Do portfolia společnosti, které nyní čítá na 30 značek, loni přibylo několik novinek, a to především v rozšiřující se řadě ovocných vodek Amundsen. Nejvýznamnějším posílením produktového portfolia byl vstup na trh s vínem se značkou Král Vinohradu.

Společnost v loňském roce zaměstnávala v průměru 180 zaměstnanců a investovala 53,7 milionu korun. Největší část investic směřovala do výstavby nové administrativní budovy, která bude s náklady zhruba 83 milionů korun dokončena v květnu letošního roku.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info