Svatomartinské se stalo celonárodní známkou pro domácí mladá vína
19.08.2005 | ČTK
Domácí vinaři budou moci první mladá vína nabízet pod značkou "Svatomartinské". Podmínkou je splnění kritérií daných Vinařským fondem, který se letos v srpnu stal držitelem této ochranné známky a bude zajišťovat její propagaci. Uvádí se to v dnešní zprávě fondu. Tradice Svatomartinského vychází z dávného zvyku vinařů připíjet si na svátek svatého Martina poprvé novým, jiskrným mladým vínem. Vinařský fond ČR autorská práva koupil od původního majitele značky Jiřího Kopečka, který ji vinařům propůjčoval za poplatek. Nyní ji mohou využít všichni registrovaní producenti v ČR, kteří dodrží stanovená pravidla.Zpráva byla upravena na základě obchodních podmínek ČTK, uplné znění získáte na obchodni@mail.ctk.cz
Copyright (2003) The Associated Press (AP) - všechna práva vyhrazena. Materiály agentury AP nesmí být dále publikovány, vysílány, přepisovány nebo redistribuovány.
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



