Trh s čokoládou stále klesá
11.06.2001 | Hospodářské noviny
Snižující se poptávka se zatím tuzemskému lídru vyhýbá
Zhruba o šest procent poklesl loni oproti roku 1999 zájem domácností o tabulkovou čokoládu. Podobný trend postihl i ostatní čokoládové výrobky. Vyplývá to z průzkumu, který Hospodářské noviny získaly od společnosti GfK Praha. Údaje ukazují, že srovnatelný pokles trh zasáhl i předloni.
Největšího tuzemského výrobce, společnost Nestlé Čokoládovny Praha, se snížení poptávky loni nedotklo, týkalo se spíše zahraničních producentů. »Loni jsme nezaznamenali pokles prodejů čokoládových výrobků, tržby nám vzrostly o tři procenta,« informoval ředitel vnějších vztahů pražské firmy Martin Walter. Jeho společnost, která v ČR ovládá asi dvě třetiny trhu čokoládových výrobků, v loňském roce utržila 5,23 miliardy korun a vytvořila zisk 128 miliónů korun. »Letošní prodejní výsledky zatím svědčí o dalším nárůstu prodeje. Největší oblibu mají čokoládové tabulky a tyčinky,« informoval Walter.
Jeho názor potvrzuje i průzkum firmy GfK, který ukazuje, že zhruba 88 procent českých domácností si alespoň jednou ročně koupí tabulkovou čokoládu, a asi 72 procent čokoládovou tyčinku. Čokoládové bonbóny si v tuzemsku oblíbilo 56 procent domácností.
Česká republika patří s průměrnou roční spotřebou čokolády 4,5 kilogramu na obyvatele mezi světový průměr. Například v Německu či Rakousku činí tento ukazatel přibližně jedenáct kilogramů, zatímco v Itálii a Španělsku tři kilogramy
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



