V supermarketech je Braník druhou nejprodávanější značkou piva
20.12.1999 | Zemědělec
Agrární noviny (Agroweb) 21.12.1999
V supermarketech je Braník druhou nejprodávanější značkou piva
V období říjen až listopad letošního roku bylo třetí nejprodávanější značkou lahvového piva na domácím trhu pivo Braník. Vyplynulo to z šetření agentury ACNielsen, o kterém dnes Agrární noviny informovala tisková mluvčí Pražských pivovarů, a. s., Diana Dobálová.
Podle stejné agentury vzrostl v pololetí roku 1999 prodej piva Braník meziročně o 26 %, podíl lahvového Braníku na trhu dosáhl sedmi procent. S podílem 11 % se stal Braník druhou nejprodávanější značkou v největších typech obchodů (tj. supermarkety, hypermarkety, mezinárodní řetězce nad 400 m2). Pivo Braník získalo podle Dobálové v roce 1999 několik významných ocenění, z toho hned dvě ve 3. prosincovém týdnu - Jubilejní medaile ke 100 letům pivovaru Braník byla udělena časopisem Pivní kurýr a cena za "Nejlepší desítku roku 1999" pochází od Sdružení přátel piva. Podle Ivo Dvořáka ze Sdružení přátel piva získala desítka Braník ocenění zasloužené, protože je nejlepší. "Desítka Braník dokazuje, že lze udělat dobré pivo i v CK tancích," řekl Dvořák. Na jaře roku 1999 získalo pivo Braník druhé místo na slavnostech piva v Českých Budějovicích v soutěži "Pivo České republiky 1999" v kategorii "světlé pivo výčepní", kde se umístilo za pivem Staropramen Desítka a v květnu tohoto roku cenu Sdružení přátel piva "Pivo století".
"Ocenění piva Braník potvrzuje, že se jedná o kvalitní pivo s bohatou tradicí," prohlásil Roman Jelínek, zodpovědný za marketing značky Braník ve společnosti Pražské pivovary. "V současné době zaznamenáváme vzrůstající oblibu tohoto piva," dodal. Pivovar Braník byl založen roku 1899 a první várka piva byla uvařena v roce 1900. Na přelomu 80. a 90. let byl pivovar modernizován a v současné době představuje jeden z nejmodernějších podniků svého druhu v České republice. Pivo Braník je vyráběno progresivní technologií v CK tancích. Je dobře prokvašené a vyznačuje se vysokým obsahem oxidu uhličitého, který způsobuje jeho osvědčený říz. Pivo je střední intenzity hořkosti, čisté vůně a chuti. V současné době je na trhu Braník - světlé pivo výčepní a Braník - světlý ležák.
Další články v kategorii Potravinářství
- Řízek jedině z masa. Rostlinné alternativy čekají změny (08.12.2025)
- Pivovar Krakonoš mírně zvedl výstav na 95.077 hl, zisk mu klesl na 25 mil. Kč (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- České značky vítězí. Zákazníci stále častěji sahají i po domácích potravinách (05.12.2025)
- FAO: Světové ceny potravin třetí měsíc klesly, sklizeň obilovin bude rekordní (05.12.2025)
- Pořadatelé oznámili jména šesti finalistů soutěže Vinařství roku (05.12.2025)
- Meziroční inflace zvolnila na 2,1 procenta (04.12.2025)
- Plíseň, která bila do očí. V provozovně KFC se našla v čokoládových muffinech (04.12.2025)
- Ceny másla jsou na letošním minimu, jde o zmražené zásoby s končící trvanlivostí (04.12.2025)
- SZPI zavřela dva sklepy Tanzbergu Mikulov kvůli plísním, vinařství je už neužívá (04.12.2025)

Tweet



