Vetropack Moravia Glass: Zvýšení prodeje obalů ze skla
22.04.2004 | Agris
Společnost Vetropack Moravia Glass, přední domácí výrobce obalového skla, dokázala podobně jako v předchozích letech i v roce 2003 zvýšit prodej svých produktů. A to přes náročnou rekonstrukci jedné z tavicích van, která znamenala jisté omezení výrobní kapacity. Celkové tržby meziročně vzrostly o 5,5 procenta z 1,87 miliardy na 1,97 miliardy korun.
„Chybějící výrobní kapacita způsobená rekonstrukcí vany byla plně nahrazena dodávkami sesterské společnosti na Slovensku – Vetropacku Nemšová. Hospodářské výsledky pozitivně ovlivnila vcelku příznivá hospodářská situace nejen v tuzemsku, ale i na trzích střední a východní Evropy,“ uvedl Ota Horák, generální ředitel společnosti Vetropack Moravia Glass.
Skleněné obaly totiž v některých segmentech získávají zpět ztracené pozice a obsazují i zcela nové části trhu. Doslova hitem se loni stala malá balení na nealko nápoje do gastronomie. „V roce 2003 jsme s našimi odběrateli dokončili několik významných projektů, jež znamenají návrat skleněných obalů pro kvalitní produkty v segmentu nealkoholických nápojů,“ řekla ředitelka prodeje a marketingu Dana Švejcarová. Počet prodaných lahví na nealkoholické nápoje se v roce 2003 více než zdvojnásobil a dosáhl 33,6 milionu kusů. K významným odbytovým trhům se řadí právě gastronomie, kam směřují například nové skleněné lahvičky z produkce Vetropack Moravia Glass na Coca-Colu či Jupí Snipp.
Zvýšený zájem o skleněné lahve a konzervové sklo na českém trhu dokazuje i fakt, že oproti roku 2002 vzrostl loni prodej v tuzemsku o 80 milionů korun, a činí tak bezmála 60 procent celkového prodeje. „Rostoucí životní úroveň úzce souvisí s růstem spotřeby kvalitních skleněných obalů na hotové pokrmy a polotovary. Stále více se sklo používá například na instantní kávu a kávové speciality,“ vysvětlila Dana Švejcarová. Navíc horké léto přispělo i ke zvýšené spotřebě lahvového piva, a to nejen v České republice, ale na dalších exportních trzích. Počet prodaných skleněných pivních lahví na domácí i zahraniční trh vzrostl meziročně o 15,6 procenta. Dodávky technologicky náročných lahví pro rozvíjející se pivní trh v Rusku ostatně dominovaly i exportním aktivitám. Mezi nejvýznamnější exportní trhy, kam loni odešlo zhruba 40 procent celkového prodeje, nadále patří Slovensko, Maďarsko a Polsko.
Společnost Vetropack Moravia Glass, která ke konci roku 2003 zaměstnávala 612 pracovníků, investuje každoročně do modernizace výrobních provozů desítky milionů korun. Loni to bylo celkem 220 milionů korun, přičemž největší díl připadl právě na rekonstrukci tavicí vany, letos se počítá s investicemi ve výši kolem 110 milionů korun. Pozitivní vývoj zaznamenala v roce 2003 rovněž produktivita práce a celková rentabilita výroby. Produktivita, měřená obratem na jednoho pracovníka, vzrostla z 2,97 milionu korun na 3,02 milionu korun.
Vetropack Moravia Glass je dceřinou společností švýcarské skupiny Vetropack Holding AG, která se řadí k předním výrobcům skleněných obalů v Evropě. Konsolidovaný obrat celé skupiny vzrostl v roce 2003 o 11,8 procenta na 479 milionů švýcarských franků, a to především díky započtení výsledků sklárny Vetropack Nemšová na Slovensku, zatím poslední akvizice Vetropacku (podzim roku 2002). Konsolidovaný čistý zisk se zvýšil o 52 procenta na 38,9 milionu CHF, přičemž významný podíl na této pozitivní změně měly nejen předcházející investice a kroky ke zlepšení produktivity, ale také zvýšená poptávka na trzích východní a jižní Evropy a plné vytížení všech výrobních závodů.
Prodej zvýšila skupina Vetropack o 8 procent na 3,27 miliardy kusů skleněných obalů, přičemž podíl exportu činil 35,1 procenta. Investice realizované v roce 2003 dosáhly výše 41,2 milionu CHF. Vetropack Holding AG, který zaměstnával ke konci roku 2003 celkem 2744 pracovníků, vlastní vedle kyjovského závodu také sklárny ve Švýcarsku, Rakousku, Chorvatsku a na Slovensku.
Naďa Dolejská, oddělení komunikace Vetropack Moravia Glass, a.s.
Další články v kategorii Potravinářství
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Zvěřiny se v Česku mnoho nejí, ale zájem roste. Vede daněk, divočák a jelen (15.12.2025)
- Ve Vodňanech vyrostl pavilon pro aquaponii a chov ryb v uzavřeném cyklu (15.12.2025)
- Jak poznat zkažené vejce? Nenechte se zmást červenou skvrnou (14.12.2025)
- ČOI ve třetím čtvrtletí odhalila 292 případů prodeje alkoholu nezletilým (12.12.2025)
- Testovali jsme v laboratoři croissanty z Česka a Německa. Výsledky Čechy překvapí (12.12.2025)
- Albert i před letošními Vánoci podporuje zaměstnance v prodejnách příspěvkem a dalšími benefity (12.12.2025)
- Tradice, know-how i suroviny. Filipíny se otevírají českým pivovarníkům (12.12.2025)
- Potravináři: Nový cíl EU ke snížení množství potravinového odpadu je nesmyslný (11.12.2025)

Tweet



