Výrobci mražených krémů mají v tomto počasí skutečné žně

V teplém počasí minulých týdnů lidé častěji než jindy sáhli k ledovému osvěžení v podobě zmrzliny.

Mrazírenské firmy a výrobci mražených krémů mají skutečné žně. Za zmrzlinu Češi utratí přibližně sedm miliard korun ročně. "Naše prodeje stouply v červnu oproti stejnému měsíci minulého roku o téměř 40 procent," uvedl Martin Záveský, ředitel společnosti Schöller ČR. Také Algida zaznamenala v květnu a červnu meziroční zvýšení odbytu.

Nejstrmější odbyt zmrzlin však zaznamenala ryze česká firma Nanuk s výrobním závodem ve Zdounkách na Moravě. "Vyrábíme dál českou klasiku, na níž byli lidé zvyklí po čtyřicet uplynulých let. Spotřebitelé se k ní rychle vracejí," řekl Jaroslav Pukl, generální ředitel firmy.

Nejžádanější z 60 druhů zmrzlin je míša a eskymo. Míša má v polevě pravou čokoláda, a tak s předstihem splňuje nedávno vydané normy Evropské unie. V nich se uvádí, že čokoládová poleva napříště nebude moci být z náhražek, ale z čokolády, jinak se takto nesmí označovat.

"Normám Evropské unie vyhovujeme, a stejně tak splňujeme tamní velmi přísné hygienické normy,"uvedl Pukl. Stoupající odbyt nanuků přisuzuje jednak zaběhlým chuťovým zvyklostem obyvatelstva, a potom i nižším cenám proti zahraničním výrobkům.

"U zmrzlin se projevuje silná sezonnost prodeje, kdy červen, červenec a srpen tvoří až polovinu celoročního obratu," dodal k prodeji zmrzlin ředitel divize mražených výrobků společnosti Unilever Martin Hejduk.

Naproti tomu v severní Evropě či ve Spojených státech je spotřeba rozložena rovnoměrněji během roku zejména díky velké spotřebě rodinných balení.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info