Zájem o jogurty mírně poklesl, chutím vládne jahoda

Celkem o 1,1 procenta poklesl v období leden až říjen 2004 oproti srovnatelnému období předchozího roku podíl spotřebitelů nakupujících jogurty. Domácnosti přitom loni za jogurty utratily o 120 korun méně než v roce 2003, v průměru nakoupily jogurty v hodnotě 862 koruny. Poměr mezi jogurty s příchutí a bez ochucení (přírodní) se nicméně podle statistik nezměnil – 26 procent jogurtů bylo v obou obdobích bez ochucení a 74 procent s příchutí. Z ochucených jogurtů přitom spotřebitelé nejvíce preferují příchuť jahoda. Také v případě jogurtových nápojů došlo meziročně k poklesu nákupů o jedno procento – z 57 procent na 56 procent.

O dvě procenta se přitom zvýšil podíl neochucených jogurtových nápojů, od ledna do října 2004 představovaly 44 procent tržního podílu. I v případě ochucených jogurtových nápojů je nejvíce nakupovanou příchutí jahoda (33 procent z celého trhu s jogurtovými nápoji).Statistiky také zaznamenaly odklon od odtučněných mléčných výrobků. Zákazníci se ve stále větší míře vracejí k produktům s přirozeným obsahem tuku mezi třemi až čtyřmi procenty.

Tisk

Další články v kategorii Potravinářství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info