Zajímá se o Poděbradku Pepsi Cola?
13.03.2001 | Hospodářské noviny
Pepsi Cola loni zrušila závod Tomy a výrobu přesunula do přažských Vysočan
Jména zájemců o firmu její vlastníci dále pečlivě tají.
Jan Činčura
Ani po více než dvou týdnech od doby, kdy vešla ve známost informace o prodeji Poděbradky s.r.o. k transakci nedošlo a zatím se neví, kdy jednání o prodeji tohoto předního výrobce minerálních vod skončí.
»Oba majitelé firmy jsou ochotni obchodní podíl firmy prodat za určitých podmínek a máme již několik zájemců,« potvrdil obchodní ředitel firmy Jaroslav Barvíř bez bližšího upřesnění s tím, že důvody majitelů, které vedly k jejich rozhodnutí o prodeji společnosti, jsou čistě subjektivní a nemají nic společného s otázkou prosperity či dynamiky firmy. Podle něj má firma vypracovaný strategický plán do roku 2004, který odsouhlasili oba majitelé. Další informace týkající se prodeje odmítl Barvíř poskytnout s tím, že by probíhající jednání poškozovalo.
Ředitel Poděbradky Pavel Pražan poznamenal, že nedávná zpráva o chystaném prodeji společnosti způsobila v odborné veřejnosti spekulace, které firmu poškodily. Ale na žádost o konkretizaci těchto škod jen uvedl, že představitelé firmy byli dotazováni dodavateli, odběrateli, ale i financujícími bankami na pravý stav věci.
Podle některých odborníků by mohla mít o Poděbradku zájem Pepsi Cola, která předloni v listopadu koupila předního výrobce džusů a nektarů s.r.o. Toma a netajila se úmyslem dále rozšiřovat svůj sortiment. Její mluvčí Jakub Kadlec to HN nepotvrdil ani nevyvrátil. Přitom právě minerální vody Pepsi Cole v nabídce chybí, i když v Teplicích má závod na výrobu stolní vody.
Pepsi Cola podle Kadlece loni přemístila výrobu Tomy z Nehvizd do svého závodu v Praze Vysočanech, kde nyní produkuje limonády a džusy. Společnost General Bottlers se základním kapitálem 3,5 miliardy korun, jež v ČR Pepsi Colu reprezentuje, vlastní GB Czech LLC z USA.
Předběžný hospodářský výsledek Poděbradky za loňský rok podle Barvíře činil 35 mil. Kč a je ve srovnání s rokem 1999 mírně nižší v důsledku investic do výrobních technologií. V letošním roce jsou nejvýznamnější investice řádově desítek miliónů korun určeny na rozšíření zdrojů přírodní minerální vody.
Poděbradka v žebříčcích soupeří o druhé místo s Hanáckou kyselkou, která má sice o 4 - 5 % vyšší objem výroby, ale prohrává v bodování o známost značky. Podle neoficiálního zdroje měl být důvodem odkladu prodeje nesouhlas jednoho ze dvou spoluvlastníků. To však Barvíř popřel a označil za spekulaci.
Další články v kategorii Potravinářství
- Zvěřina ze střediska na Mostecku táhne, zájem je o divočáka na guláš (22.12.2025)
- Peněženku moc nešetří, čas ale ano. Češi cukroví čím dál víc kupují (22.12.2025)
- Předvánoční víkend někteří věnují uzení masa (22.12.2025)
- Rybáři rozvážejí ze sádek v Chropyni desítky tun kaprů pro vánoční trh (22.12.2025)
- Mléčné výrobky snižují riziko demence. Vědci sestavili seznam vhodných produktů (22.12.2025)
- Pivovar Strakonice loni prodal přes 49.000 hektolitrů piva, meziročně více (22.12.2025)
- Dovoz potravin bude rekordní, schodek stoupne na 55 miliard, odhaduje svaz (22.12.2025)
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)

Tweet



