Znovín Znojmo zatím strategii měnit nemusí
08.11.2000 | Hospodářské noviny
Znojmo, 7.11. 2000
Společnost Znovín Znojmo nikdy v minulosti ani nepošilhávala po zdánlivě lukrativním a rychle se rozvíjejícím trhu s levnými víny. Držela se své taktiky orientované na náročnější spotřebitele a produkovala v drtivé většině odrůdová vína z přesně definovaných poloh. A trpělivost se vyplatila. Přední tuzemský vinařský podnik totiž v letošním roce počítá s třetinovým růstem tržeb a s černými
čísly v hospodaření.
„Jsme rádi, že jsme tento směr před pěti sedmi lety nastoupili, byť se to neobešlo bez problémů,“ vzpomíná ředitel a.s. Znovín Pavel Vajčner. V současnosti se obrat firmy šplhá k hranici tří set miliónů korun. „Předpokládáme, že prodáme o desetinu více vína než v loňském roce. Tržby by měly dosáhnout až 270 miliónů korun,“ dodává.
Důvod, proč se znojemská společnost již dříve rozhodla vsadit na dražší vína, leží podle Vajčnera především v cenovém vývoji levného segmentu. „Za loňský rok došlo na tomto trhu k poklesu cen o deset až dvacet procent. Nůžky mezi oběma tržními sektory se dále rozevírají,“ upřesňuje situaci Pavel Vajčner. Na snižování cen tlačí především dovozy levného vína ze Španělska či Maďarska a podle ředitele také „cenové výstřelky“ firem v potížích, které se tak snaží najít recept na klesající odbyt.
Jasno má Znovín.také ohledně dalšího strategického otazníku: Prodávat prostřednictvím bchodních řetězců nebo hledat jiné cesty. „Tlak na ceny v některých supermarketech již pro nás začíná být neúnosný. Podíl obchodních řetězců na tržbách chceme postupně snižovat,“ tvrdí ředitel.
Orientaci na jakostní vína v posledních letech usnadňují Znovínu i mimořádně kvalitní ročníky. Poslední tři roky byly podle odborníků z pohledu úrody hroznů nadprůměrné, což vždy přináší zvýšený zájem spotřebitelů. „Jsme plni očekávání kvality vína z letošního ročníku. Po stránce klimatické již ideálnější ročník být nemůže,“ vysvětluje Vajčner.
Další články v kategorii Potravinářství
- Provozovateli jatek v Holešově meziročně vzrostl čistý zisk a také tržby (20.12.2025)
- Státní veterinární správa začala ode dneška kontrolovat prodeje živých kaprů (19.12.2025)
- Zdražování kávy nekončí. Zákazníci mění návyky, volí levnější varianty (19.12.2025)
- Drahé vánoční kolekce už zlevňují (18.12.2025)
- Průzkum: Obliba kapra na Štědrý den klesá, roste obliba umělých stromků (18.12.2025)
- Čína po ukončení vyšetřování snížila cla na dovoz vepřového z EU (18.12.2025)
- Většina vinných klobás před Vánoci neprošla testem: Málo masa, příliš soli (17.12.2025)
- Pekárna Hruška zahájila v Ostravě provoz chlebové linky téměř za 50 milionů Kč (17.12.2025)
- Pivo, auta a losos. Británie podepsala s Jižní Koreou obchodní dohodu (17.12.2025)
- Mlékárně Net Plasy loni vzrostly tržby, zisk však podniku z Bystřice p. H. klesl (17.12.2025)

Tweet



