Carrefour: Původ potravin již není podružný

Doba, kdy byla cena potravin prodávaných v tuzemských obchodních řetězcích důležitější než její původ, je pryč. Tvrdí to alespoň generální ředitel české pobočky největší distribuční společnosti v Evropě Carrefour ČR Jean Luc Masset.

Právě tento řetězec spouští projekt Program kvality díky kterému se běžný spotřebitel dozví podrobnosti o původu mnoha potravin, které kupuje. V rámci projektu již buduje Carrefour přímé a dlouhodobé kontakty s některými dodavateli. »V posledních pěti letech byla v obchodě snaha o zvýšení objemu prodeje na úkor kvality, který mj. zajišťuje uvádění původu. To bude v příštích pěti až deseti letech mimořádně závažné téma,« předpokládá Masset. V rámci projektu již uzavřel řetězec časově neohraničené kontrakty například s některými chovateli skotu či pěstiteli ovoce a zeleniny. Výsledkem je, že dodavatel garantuje předem dohodnutou kvalitu a objem a odběratel zase odbyt. Spotřebitel se tak například při koupi hovězího masa dozví o přesném místě původu, věku příslušného kusu skotu při porážce, či jaké bylo složení jeho krmi. Program se má brzy rozšířit také na drůbež a vepřové maso a má sledovat kvalitu produktů na všech stupních zpracování.

Obdobně ale u skotu postupuje již tři roky také Delvita. Tento řetězec také začíná pociťovat vyšší poptávku po potravinách označených Bio. »V únoru jsme zavedli asi 60 výrobků s tímto označením. Chystáme zavedení Biomasa,« řekla mluvčí Delvity Karin Petrikovitsová. Šéf Carrefouru Masset si myslí, že zvýšená pozornost potravinám s tímto označením je dlouhodobá a nesouvisí pouze se skandály kolem dobytčích chorob.

Tisk

Další články v kategorii Venkov

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info