Maso Planá zavedlo označování hovězího

Ještě před platností novelizované vyhlášky ministerstva zemědělství stanovující zpracovatelům masa povinnost označovat hovězí maso uvedla tento systém do života akciová společnost Maso Planá. Informoval o tom na páteční tiskové konferenci výkonný ředitel společnosti Emil Kasper.

Maso Planá označuje podle jeho údajů hovězí maso etiketou s čárkovým kódem. Do systému označování masa přitom společnost investovala 3,5 milionu korun, na celém projektu přitom spolupracoval masokombinát se sdružením EAN Česká republika a počítačovou firmou CompAct Bohemia, s.r.o.

Označování masa se podle Kaspera do maloobchodních cen téměř nepromítne. "Nárůst bude činit maximálně 80 haléřů až korunu na kilogram masa," zdůraznil ředitel. Etiketou s čárovým kódem jsou podle jeho slov označeny jednotlivé části těla poraženého zvířete a v případě balíčkového masa je etiketa vkládána do jednotlivých balíčků. Spotřebitel se z ní dozví kategorii a druh zvířete, jeho registrační číslo, místo a datum porážky a oproti údajům uváděným v Evropské unii také evidenční číslo a adresu posledního chovatele.

Tisk

Další články v kategorii Venkov

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info