Podklad pro srovnání legislativy EU a ČR: strukturální politika

Podklad pro overení (screening) legislativy ES a srovnání s relevantní legislativou CR mimo "Bílou knihu"

1. Název: NR (EHK) c. 2078/92 ze dne 30. cervna 1992 o metodách zemedelské produkce kompatibilní s požadavky na ochranu životního prostredí a udržování krajiny, OJ L 215/85

Charakteristika: Narízení Rady c. 2078/92 definuje požadavek na clenské státy pripravit agroenvironmentální opatrení pro celé území státu, které bude mít formu skupiny zonálních programu. Pripravit programy je pro clenské zeme povinné. Cíle podporovaných opatrení jsou následující (clánek 1):

· užívání metod produkce, které redukují znecištení pocházející ze zemedelství a soucasne tím podporit vyrovnávání rovnováhy na trhu zemedelských komodit,

· extenzifikace produkce, která prináší kladné efekty životnímu prostredí, zahrnující produkci plodin na orné pude, chov ovcí a skotu a zakládání extenzivních travních porostu na orné pude,

· zpusoby využívání pudy, které jsou kompatibilní s ochranou a údržbou životního prostredí, venkova, krajiny, prírodních zdroju, pudy a genetické diversity,

· údržba opuštené zemedelské a lesní pudy tam, kde jsou pro to duvody z environmentálního hlediska, dále snížení rizika požáru a jiných prirozených rizik. Takto zabránit rizikum spojeným se snižováním osídlení zemedelských oblastí,

· dlouhodobé ponechání pudy v klidu s environmentálními cíli,

· management pudy umožnující verejnosti vstup na pozemky a podporující rekreaci,

· vzdelávání a výcvik farmáru ve zpusobech hospodarení na pude, kompatibilními s požadavky na ochranu životního prostredí a udržování krajiny.

Evropské spolecenství bude schvalovat programy navrhované clenskými státy a bude se podílet na jejich financování do výše 50 % nákladu na program (do 75 % v Cíli 1). V clánku 2 se uvádí detailnejší popis aktivit, za které bude farmárum poskytována podpora. Clánek 3 popisuje pravidla pro prípravu zonálních programu a clánek 4 horní hranice financních podpor. Príprava programu má být postavena na popisu cílových geografických oblastí a jejich environmentálních, prírodních a strukturálních charakteristik, popisu cílu programu a jejich obhajobe, definici podmínek pro úcast na programu, odhadech rocních nákladu na zavedení programu a popisu opatrení na zajištení informovanosti administrátoru programu v regionech. Dále jsou definovány zpusoby kontroly plnení programu farmári a státní správou. Zemedelci vstupují do programu minimálne na dobu peti let (u dlouhodobého set-aside na dobu 20 let).

2. Název: SR c. (91/676/EHK) ze dne 12. prosince 1991 týkající se ochrany vod proti znecištení pocházejícího ze zemedelství, OJ c. L 375/1

Charakteristika: Smernice Rady (91/676/EHK) stanovuje požadavek na clenské státy pripravit opatrení, které by snižovalo znecištení vod nitráty. Pripravit odpovídající akcní plán je pro clenské zeme povinné. Cíle podporovaných opatrení jsou následující (clánek 1):

· snižování znecištení vod, zpusobované nitráty pocházejícími ze zemedelství a

· zabránit v dalším znecištování vod (prevence).

Smernice predepisuje clenským státum na vedeckém základe identifikovat vody znecištené nebo znecištením ohrožené a vymezit následne tzv. zranitelné zóny. Tyto jsou potom nejméne jedenkrát za ctyri roky revidovány. Clenský stát nemusí identifikovat zranitelné zóny v prípade, že vyhlásí touto zónou celé území státu. Dále se od clenských státu ocekává vypracování "kodexu správných zemedelských praktik" a tam, kde to je nutné odpovídajícího programu. Opatrení se potom stanou soucástí tzv. Akcního programu, který zajistí dosažení cílu stanovených v cl. 1. V každém clenském státe musí být vybudován representativní systém monitoringu kvality podzemních i povrchových vod. Smernice požaduje, aby se její principy promítly do zákonu, vyhlášek a nižších úrovní legislativy jednotlivých clenských státu (nedodržení termínu je nemilosrdne penalizováno). Clenský stát musí úpravu vlastní legislativy konzultovat s Komisí.

3. Název : NR (EHS) c.2081/93 ze dne 20.cervence 1993, které doplnuje NR (EHS) c.2052/ 88 o úkolech Strukturálních fondu a jejich pusobnosti a o koordinaci jejich aktivit mezi nimi a operacemi Evropské investicní banky a ostatními stávajícími financními nástroji a prostredky

393 R 2081

OJ L c.193/5, 31/07/1993

rámcové smernice : c.45 OJ L c.193/6 31/7/1993

c.46 OJ L c.193/7 31/7/1993

c.47 OJ L c.193/8 31/7/1993

c.48 OJ L c.193/9 31/7/1993

c.49 OJ L c.193/10 31/7/1993

c.50 OJ L c.193/11 31/7/1993

c.51 OJ L c.193/12 31/7/1993

c.52 OJ L c.193/13 31/7/1993

c.53 OJ L c.193/14 31/7/1993

c.54 OJ L c.193/15 31/7/1993

c.55 OJ L c.193/16 31/7/1993

c.56 OJ L c.193/17 31/7/1993

c.57 OJ L c.193/18 31/7/1993

c.58 OJ L c.193/19 31/7/1993

v novelizovaném znení NR (EHS) c.3193/94 OJ L c.337 24/12/94, str. 0011

Charakteristika : Narízení uvádí 5 prioritních cílu, které mají být prostrednictvím strukturálních fondu a ostatních financních nástroju a prostredku dosaženy. Na resort zemedelství se vztahuje predevším Cíl 1 , Cíl 5a a Cíl 5b. Narízení stanoví podmínky pro získání podpor, vymezuje rámec podpory, formy pomoci, dobu trvání pomoci.

Vysvetluje systém pro pusobení výboru a jejich úlohu v rámci rízení Fondu. V prípade EAGGF se jedná o poradní a rídící výbor složený ze zástupcu clenských státu. NR(EHS)c.2081/93 po revizi jednotlivých clánku NR (EHS) c.2052/88 prináší radu zmen. Tímto narízením jsou upraveny následující clánky s uvedením zásadních zmen.

Clánek 5 : možnost integrovaného prístupu pri realizaci pomoci z více strukturálních fondu; vymezení koordinace mezi jednotlivými strukturálními fondy a ostatními financními nástroji.

Clánek 6 : rozšírení merení úcinnosti strukturálních fondu (cl.6/2) : predbežné odhadování a monitorování strukturálních akcí je doplneno o dodatecné vyhodnocení dopadu akcí vzhledem ke stanoveným cílum.

4. Název : NR (EHS) c.2082/93 ze dne 20.cervence 1993 doplnující narízení (EHS) c.4253/ 88 stanovící podmínky pro realizaci narízení (EHS) c.2052/ 88 týkající se koordinace cinnosti ruzných strukturálních fondu navzájem a s cinností Evropské investicní banky a jiných stávajících financních nástroju

393R2082

OJ L 193, 31/7/1993, str. 0020

Charakteristika : Podtrhuje význam koordinace financních nástroju, kdy tato koordinace se muže prostrednictvím rozpoctových nástroju Spolecenství rovnež týkat opatrení doprovázejících reformu CAP (SZP) , rámcových programu pro výzkum a technologický rozvoj, transevropských sítí a hospodárské restrukturalizace zemí Strední a Východní Evropy.

Narízení nahrnuje formy pomoci od EK vcetne popisu schvalovacích procedur, financního plánu a financní kontroly.

NR 2082/88 presne definuje , jak postupovat pri žádosti o podporu ze SF a vymezuje úkoly zprostredkovatelu, kterí budou navrženi príslušným clenským státem v dohode s Komisí.

Ze strany EU je pomoc poskytována v rámci Systému podpory Spolecenství akcím vztahujícím se k Cílum 1 -4 a 5b.

Narízení podtrhuje význam doplnkovosti (spolufinancování clenským státem alespon na úrovni predešlého programového období. Fondy mohou poskytovat financní pomoc smerem k výdaji s o hledem na hlavní projekty, tj. ty, jejichž celkové náklady brané v úvahu pri stanovení velikosti pomoci Spolecenství ,jsou všeobecne vyšší než 25 milionu ECU pro investice do infrastruktury nebo vyšší než 15 mil. ECU pro produktivní investice. V každém prípade nesmí príspevek z fondu, ve spojení s úsilím o rozvoj v príslušných oblastech, do investic v podnicích prekrocit 50% celkové hodnoty v regionech uvedených v Cíli 1 a 30% celkových nákladu v jiných regionech. Vyvstává otázka zda budeme schopni spolufinancování v predepsané výši.

Vzhledem k tomu, že koordinace zajištovaná NR c.4253/88 (EHS) má být rozšírena na FIFG a za úcelem zvýšení flexibility strukturální pomoci Spolecenství , dále za úcelem zjednodušení a urychlení programových procedur dochází po revizi NR c.4253/88 k nahrazení clánku 1 -33 zmíneného narízení (4253/88) . Hlavní rozdíly, mající vztah k resortu zemedelství , jsou vyjádreny v následujících textu.

Clánek 1 a 2 : rozširuje koordinaci mezi cinnostmi ruzných fondu a FIFG, a to jak mezi sebou, tak s cinností EIB a ostatních stávajících financních nástroju.

Clánek c.5 : obsahuje direktivy pro vypracování projektu v rámci Cílu 1-4 a 5b.

Cíl 1 - všeobecné pravidlo - projekt se váže k regionum na úrovni NUTS II. Clánek 8 (4) NR c.2052/88 však povoluje výjimku, kdy clenský stát muže predložit projekt pro regiony na urovni NUTS III pri splnení podmínek uvedených v odst. 4 daného clánku ("výjimecnost z pohledu jejich unikátní polohy a jejich regionálního HDP ).

Projekty vázané k cíli 2 a 5b mohou pokrývat jeden nebo více regionu úrovne NUTS III.

Plány rozvoje venkova vážící se k Cíli 5b mohou zahrnovat také opatrení ve prospech zamestnanosti a prípravy na povolání , jiná než jsou zahrnuta do projektu Cílu 3 a 4.

Plán musí obsahovat zduvodnení (rozpis) objemu požadované pomoci , z kterého fondu ci financního nástroje budou poskytovány, dobu trvání pomoci (3 príp. 6 let).

Clánek 27 : ustavuje v souladu s cl. 17 NR 2052/88 (EHS) Poradní výbor pro rozvoj a premenu regionu vytvorený ze zástupcu clenských státu a v cele se zástupcem EK

Clánek 28 : ustavuje v souladu s cl. 17 NR 2052/88 (EHS) výbor vytvorený podle cl.124 Dohody Clánek 29 : ustavuje v souladu s cl. 17 NR 2052/88 (EHS) Rídící výbor pro zemedelské systémy a rozvoj venkova vytvorený ze zástupcu clenských státu a v cele se zástupcem EK. Tento výbor nahradí Stálý výbor pro zemedelské systémy ustavený podle cl.6 NR c.729/70 (EHS) o financování SZP.

Ruší se Rozhodnutí 75/185/EHS a Rozhodnutí 83/517/EHS, co se týce oddílu NR EAGGF, clánky 11 až 15 NR c. 729/70 nebudou dále platit co se týce výboru EAGGF.

5. Název : Rozhodnutí komise c.94/197/EC z 26.ledna 1994 ustanovující seznam venkovských oblastí spadajících pod Cíl 5b vymezených v souladu s NR(EHS)c.2052/88

394 D 197

OJ L c.96, 14/4/1994, str.0001

Charakteristika : Toto rozhodnutí doplnuje NR (EHS) 2052/88 c. o úkolech Strukturálních fondu a jejich pusobnosti a o koordinaci jejich aktivit mezi nimi a operacemi Evropské investicní banky a ostatními stávajícími financními nástroji a prostredky

a jeho novelizované znení NR (EHS) c.2081/93, konkrétne cl. 11a, o seznam oblastí, které clenské státy navrhují EK, jako vhodné k prirazení k Cíli 5b spolu se všemi požadovanými informacemi zduvodnujícími tento výber.

Evropská komise a clenské státy musí zajistit, aby pomoc byla úcelne koncentrována do venkovských oblastí, které trpí nejvážnejšími rozvojovými problémy. Oblasti, kterým má být poskytnuta pomoc v rámci Cíle 5b musí být vymezeny na úrovni NUTS III..

Rozhodnutí komise 94/197 obsahuje 2 nové clánky :

Clánek 1 : Pro období 1994 -1999, venkovské oblasti kvalifikované pod Cíl 5b, vymezené v souladu s NR (EHS) 2052/88 budou zapsány do prílohy k tomuto rozhodnutí. Seznam v uvedené príloze má rozsah 88 stran.

Clánek 2 : Toto rozhodnutí je urceno Clenským Státum

6. Název : NR (EHS) c.2052/88 ze 24.cervna 1988 o úkolech Strukturálních fondu a jejich pusobnosti a o koordinaci jejich aktivit mezi nimi a operacemi Evropské investicní banky a ostatními stávajícími financními nástroji a prostredky

388 R 2052

OJ L c.185, 15/07/1988 str. 0009

v novelizovaném znení :

NR (EHS) c.2081/93 OJ L193 31/07/93 str.0005

NR (EHS) c.3193/94 OJ L337 24/12/94 str.0011

Charakteristika : Narízení uvádí 5 prioritních cílu, které mají být prostrednictvím strukturálních fondu a ostatních financních nástroju a prostredku dosaženy. Na resort zemedelství se vztahuje predevším Cíl1 , Cíl 5a a Cíl 5b. Narízení stanoví podmínky pro získání podpor, vymezuje rámec podpory, formy pomoci, dobu trvání pomoci. Splnuje funkci základního narízení.

predpokládáme prijetí Regionálního zákona, který vytvorí rámec pro prijetí príslušných smernic. Resort zemedelství bude vycházet ze zákona c.252/1997 Sb. o zemedelství a na nej navazující provádecí predpisy. Ruzné legislativní formy (usnesení, vyhlášky, narízení vlády apod.), které vstoupí v platnost v predvstupním období musí být navrženy v souladu s narízením (EHS) c.2052/88.

7. Název : NR (EHS) c. 2083/93 ze dne 20.cervence 1993 doplnující narízení (EHS) c.4254/88 ustanovující opatrení pro zavedení narízení (EHS) c.2052/898 v souvislosti s ERDF (Evropský fond regionálního rozvoje)

393 R 2083

OJ L 193, 31/7/1993, str.0034

Charakteristika : Narízení Rady (EHS) c.2083/93 doplnuje NR (EHS) c.2052/88, NR (EHS) 4253/88 a NR (EHS) c.4254/88 tím, že rozširuje sféru pusobnosti ERDF na investice v oblasti vzdelání a zdravotnictví. ERDF je zapojen do financních investic a to predevším do oblasti infrastruktury (dopravní, telekomunikacní, energetické), na podporu místního ekonomického potenciálu, na tvorbu stálých pracovních míst, do oblasti vzdelávání a zdravotnictví, na zajištení lepších ekologických podmínek. Narízení stanoví podmínky pro získání podpor, vymezuje rámec podpory, formy pomoci, dobu trvání pomoci. Pomoc fondu je provádena prostrednictvím cástecného financování podpurných programu, které pokrývají oblasti na úrovni NUTS II a NUTS III.

8. Název : NR (EHS) c.2085/93 ze dne 20.cervence 1993 doplnující NR (EHS) c.4256/88 ustanovující opatrení pro zavedení NR (EHS) císlo 2052/88 v souvislosti s Evropským zemedelským garancním a orientacním fondem (EAGGF) - orientacní sekcí

393 R 2085

OJ L 193, 31/07/1988 str. 0044

Charakteristika : Narízení Rady c.2085/93 formuluje ustanovení, kterými se provádí Narízení (EHS) c.2052, týkající se orientacní sekce EAGGF. Orientacní sekce EAGGF muže financovat opatrení za úcelem naplnení Cílu 1, 5(a) a 5(b).

Zmeny oproti NR c.4256/88 : rozšírení výctu podpor o sféru (kap.II.clánek 5):

· propagace místních a regionálních zemedelských a lesnických produktu,

· ochrana a údržba dedictví vesnického zpusobu života,

· podpora turistického ruchu a investic do remesel, vcetne zkvalitnení bydlení na zemedelských statcích,

· obnova prírodní krajiny,

· rízení financních opatrení pro zemedelské a lesnické podnikání v oblasti zpracovatelského prumyslu a marketingu zemedelských produktu.

Podpory fondu pro opatrení uvedená v clánku 5 budou mít hlavne formu operativních programu, vcetne integrovaného prístupu a komplexních grantu.

Podpory fondu jsou rovnež urceny na rozvoj vesnických oblastí zahrnutých do Cíle 5(b). Pomoc fondu bude provádena formou operativních programu (plány rozvoje venkovských oblastí na príslušné regionální úrovni). Plán rozvoje venkovských oblastí bude zahrnovat identifikaci problému zemedelských struktur na príslušné regionální úrovni. Všeobecne platí, že tyto plány budou v platnosti po dobu 6 let a mohou být každorocne aktualizovány.

9. Název : NR (EHS) c. 3193/94 ze dne 19.prosince 1994 doplnující narízení (EHS) c.2052/88 o úkolech strukturálních fondu a jejich efektivnosti a o koordinaci jejich cinnosti navzájem a s operacemi Evropské investicní banky a ostatních existujících financních nástroju, a narízení (EHS) c.4253/88, podle kterého se provádí narízení (EHS) c. 2052/88.

394 R 3193

OJ L 337, 24/12/1994 str.0011

Charakteristika : Narízení Rady c.3193/94 upravuje NR c.2052/88 a NR c.2081/93 a provádecí narízení (EHS) c.4253/88. Tímto narízením je upraven clánek 9 (6) NR c.2052/88, který povoluje novým clenským státum (Rakousko, Švédsko a Finsko) "z duvodu výjimecných okolností, aby pomoc v rámci Cíle 2 mohla být plánována a realizována po celé období od roku 1995 -1999"

10. Název : NK (EHS) c.3713/90 ze dne 19.prosince 1990 k pravidlum pro uskutecnení rozhodnutí priznané pomoci z orientacní sekce EAGGF pro zlepšení výrobních a tržních podmínek zemedelských a rybárských produktu, obsažených /uvedených/ v NR 355/77 EEC.

390 R 3713

OJ L 358 21/12/1990, str.29

Charakteristika : Narízení Komise c.3713/90 doplnuje NR c.355/77, NR c.1685/78 a provádecí narízení c. 4256/88. Narízení specifikuje pravidle financování pro zlepšení výrobních a tržních podmínek zemedelských a rybárských produktu, jejichž financování je zajišteno sekcí orientace EAGGF (v rámci Cíle 5a). Toto narízení se vztahuje na 2 nové clenské státy - Finsko a Švédsko.

11. Název : NR (EHS) c. 4253/88 ze dne 19.prosince 1988, formulující ustanovení pro provádení narízení (EHS) c.2052/88 pokud se týce koordinace cinností ruzných strukturálních fondu mezi temito fondy a akcemi Evropské investicní banky a ostatními stávajícími financními nástroji a prostredky

388 R 4253

OJ 374,31/12/1988 str.0001

v novelizovaném znení :

NR (EHS) c. 2082/93 OJ L193, 31/07/93 str. 0020

NR (EHS) c. 3193/94 OJ L 337, 24/12/94 str. 0011

Charakteristika : Narízení Rady císlo 4253/88 se týká financní pomoci ze Strukturálních fondu. Narízení obsahuje ustanovení nezbytná pro zajištení koordinace mezi ruznými strukturálními fondy na jedné strane a mezi nimi, EIB a ostatními stávajícími financními nástroji a prostredky na strane druhé. Financní pomoc ze strukturálních fondu se týká opatrení spadajících pod Cíl 1 až 4 a 5(b). Pomoc fondu je provádena formou operativních programu (regionálních projektu). Narízení obsahuje ustanovení pro prípravu regionálních projektu tak, aby splnovaly podmínky pro prijetí. Narízení vymezuje rozsah pravomocí a odpovednosti Poradního výboru pro otázky rozvoje a konverze regionu a Rídících výboru (pro otázky zemedelských struktur a rozvoje venkova; pro otázky rybolovných struktur) a Rídícího výboru pro iniciativy Spolecenství.

12. Název : NR c.4256/88 z 19.prosince , formulující ustanovení, kterými se provádí narízení (EHS) c.2052/88 týkající se EAGGF, orientacní sekce

388 R 4256

OJ L 374, 31/12/1988 str. 0025

v novelizovaném znení : NR (EHS) c.2085/93 OJ L 193 31/07/93 str. 0044

Charakteristika : Narízení Rady c.4256/88 formuluje ustanovení, kterými se provádí narízení (EHS) c.2052, týkající se Orientacní sekce EAGGF. Orientacní sekce EAGGF muže financovat opatrení za úcelem naplnení Cílu 1, 5(a) a 5(b).

Narízení specifikuje financování

a) spolecných opatrení pro urychlení nápravy zemedelských struktur v rámci reformy SZP (Cíl 5a) - pokud není jejich financování zajišteno garancní sekcí EAGGF. Spolecná opatrení se mohou týkat zejména : opatrení na podporu príjmu farem a zachování životaschopných zemedelských spolecenství v horských oblastech a oblastech s méne príznivými podmínkami; opatrení pro podporu usídlení mladých farmáru, podporu diverzifikace jejich cinností vc. produkce nepotravinárské zemedelské výroby; na zlepšování životních a pracovních podmínek farmáru a jejich rodin; zkvalitnení prírodního životního prostredí.

b) podpory rozvoje venkovských oblastí a strukturální úpravy regionu, jejichž rozvoj je opožden (Cíl 1).Zahrnuje zejména opatrení : na modernizaci zemedelských struktur, zkvalitnení venkovské infrastruktury spojené s rozvojem zemedelství a lesnictví; na obnovu zemedelského a lesnického produkcního potenciálu poškozeného prírodními pohromami .

c) podpory rozvoje venkovských oblastí zahrnutých do Cíle 5b - pomoc fondu bude provádena formou operativních programu (plány rozvoje venkovských oblastí na príslušné regionální úrovni),doba trvání 6 let, každorocní aktualizace.

13. Název : NR (EEC ) c.950 /97 ze dne 20. Kvetna 1997 o zlepšení efektivnosti zemedelských struktur

OJ L 142 /1

Charakteristika : Narízení Rady c. 950 / 97 (rozsah 30 stran a tri prílohy ) je rozhodující pro splnení opatrení týkajících se využívání strukturálních fondu. Úcinnost zemedelských struktur souvisí i s pojetím a kritérii prijatými Spolecenství za úcelem prispívat ke všeobecnému ekonomickému a sociálnímu rozvoji v každém príslušném regionu. Jde o použití strukturální politiky tak, aby pomohla farmárum se adaptovat na novou situaci v EU.

Predpis obsahuje tyto okruhy :

· Systém spolecných opatrení, které se váží k NR (EEC ) c.2052 /88 a NR (EEC )c.4256 / 88

· Podpora pro investice na zemedelských statcích

· Opatrení pro specifická zvýhodnení mladých farmáru

· Státní pomoc pro investice do zemedelských statku

· Pomoc pro zavedení úcetních metod

· Stabilizující pomoc pro skupiny farmáru

· Stabilizující pomoc pro zemedelské služby

· Pomoc pro služby v oblasti rízení zemedelského podniku

· Program pomoci ve prospech oblastí s nepríznivými zemedelskými podmínkami

· Prizpusobení praktického školení požadavkum moderního zemedelství

· Všeobecná a financní ustanovení

NR (EEC) c. 950 / 97 zároven ruší NR (EEC ) c. 2328 /91 a Smernici c. 75 / 268 (EEC ) a v Príloze III. Prostrednictvím korelacní tabulky upozornuje na odkazy a prevzaté clánky ze zrušených dokumentu.

Uvedené narízení presne vymezuje podmínky a kritéria, za kterých mohou farmári, prípadne skupinove rízené statky získat podpory Spolecenství. Jde o podpory na investice zemedelských služeb, pri soucasném regulování objemu zemedelské výroby podle stanovených limitu, resp. referencních množství. Významnou cástí narízení je vymezení nepríznivých oblastí pro zemedelství, horských, znevýhodnených a malých, a odstupnování podpor podle míry a charakteru znevýhodnení.

Clenské státy mohou podle tohoto narízení poskytovat ve vymezených oblastech, doložených jejich soupisem, kompenzacní príplatky, a to na VDJ nebo na ha, který ve zvlášte obtížných podmínkách muže být do stanovené výše dále zvýšen. Maximální výše je omezena ekvivalentne na jeden statek.

Tisk

Další články v kategorii Venkov

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info