Původ masa zákazníky zajímá
03.05.2001 | Hospodářské noviny
To, že důkladná identifikace hovězího až ke spotřebiteli pomáhá vylepšit důvěru v tento druh masa, dokazuje i přístup některých restaurací, které strávníkovi poskytnou vyčerpávající informace o produktu na jeho talíři. Oproti přístupu obchodníků jsou tak lidé naprosto seznámeni s tím, co konzumují.
»Hovězí upravujeme vždy z konkrétního mladého býka masného plemene, který je vyšetřen na nemoc šílených krav. Z jídelního lístku se všichni dozvědí číslo zvířete, jméno chovatele, plemeno, stáří, datum porážky a jak dlouho maso zrálo,« říká například spolumajitel pražské restaurace U bílé krávy Zdeněk Musil. Právě tyto údaje podle něj přispívají k tomu, že restaurace nijak nezaznamenává celkový pokles tuzemské poptávky po hovězím, který vypukl v souvislosti s nemocemi skotu.
»Zpracovatelé mnohdy prodávají maso z býků a vyřazených krav za stejné ceny. Je to pochopitelné, trh pojem kvalitní hovězí nezná. Zisk pak shromažďují obchodníci, kteří nakupují výhradně maso z krav a prodávají ho jako hovězí,« konstatoval Musil.
Další články v kategorii Venkov
- Z kopřivy, bezu i yzopu. Žena mění bylinky ze zahrady na oblíbené sirupy (06.05.2024)
- Španělské ministerstvo kultury se rozhodlo zrušit národní cenu býčích zápasů, to vyvolalo kritiku (06.05.2024)
- Na sršně asijské se začínají líčit pasti podél D5. Jde o nejrizikovější místo (03.05.2024)
- Ochranná pásma kvůli africkému moru prasat na Liberecku se znovu rozšířila (02.05.2024)
- Sladké potěšení na balkoně: Převislé jahody zdobí a také skvěle chutnají (02.05.2024)
- Africký mor se potvrdil u dalších dvou prasat z Hrádku nad Nisou a Mníšku (30.04.2024)
- Jarní výstavu Flora Olomouc navštívilo 50.000 lidí, o něco méně než loni (29.04.2024)
- Rybářství Třeboň stouply tržby meziročně o šest procent, zvýšil se i zisk (29.04.2024)
- Útraty Čechů za květiny loni klesly o 7,2 procenta na 15 mld. Kč (26.04.2024)
- Obce se zlepšují v třídění komunálního odpadu, ukazují data MŽP (23.04.2024)