Český trh s biopotravinami

V loňském roce dosáhl maloobchodní obrat s biopotravinami v České republice více než 700 milionů korun, což je obrovský nárůst. Vyplývá to z předběžných výsledků průzkumu mezi českými bio producenty, výrobci a obchodníky, které provedl Green Marketing. Přesné údaje budou publikovány na konci března ve zprávě Český bio trh 2006.

Značný nárůst prodejů v loňském roce byl způsoben zejména zvýšenou nabídkou biopotravin v obchodních řetězcích, kdy zejména Billa a hypermarkety InterSpar rozšířily bio nabídku o čerstvé ovoce a zeleninu, mléčné výrobky a pečivo. Rovněž Delvita nabídla jak širší sortiment, tak jeho aktivní podporu. Dalším impulsem byl rozšířený sortiment biopotravin v drogistickém řetězci dm-drogerie, která ve svých 115 prodejnách nabízí biopotraviny za výhodné ceny pod značkou Alnatura, i zde podpořené reklamními aktivitami.

Výrazný úspěch na trhu s biopotravinami zaznamenávají dovážené mléčné a masné výrobky z Německa, zejména kuřecí maso, máslo a jogurty, obdobně jako čerstvé ovoce a zelenina, rovněž z dovozu, a to zejména v mimosezonním období.

Pokud jde o oblast specializovaného prodeje, bylo otevřeno několik bioprodejen, především v Praze a dalších větších městech.

Budoucí úspěch speciálních prodejen biopotravin v konkurenci se super a hypermarkety bude záviset na tom, zda budou tyto bioprodejny schopny nabídnout zákazníkům něco navíc – například atraktivní služby spojené pohodlným nákupem, poradenství a rovněž bohatý sortiment zejména čerstvého zboží. Podstatou úspěchu tohoto typu prodejen bude vytvořit si se zákazníky osobní vztah, protože jen díky tomu zákazníci zůstanou věrní své „speciálce“ a nebudou sortiment vyhledávat v regálech neosobních supermarketů.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info