Co vyplývá ze změny kultury travní porost na ornou půdu?

Dle Zákona o zemědělství č. 247/2003 z § 3 odst. (5) vyplývá, že (citujeme): „příslušný orgán dotaci neposkytne, jestliže“ dle písm. c) citujeme: „žadatel změní u půdního bloku nebo dílu půdního bloku vedeného v evidenci využití zemědělské půdy podle uživatelských vztahů vedené podle tohoto zákona druh zemědělské kultury travní porost na druh zemědělské kultury orná půda,“. Z uvedeného textu zákona není patrné, které dotace žadateli nebudou poskytnuty a v jakém období.

Domníváme se, že závazný výklad by měl obsahovat:

- stanovení typu dotací, které nebudou poskytnuty dle tohoto zákona vyjmenované v § 2 a dále je určit dle navazujících nařízení vlády (SAPS, TOP-UP, HRDP – LFA, AEO, dotace poskytované dle Zásad z rozpočtu ČR),

- vysvětlení, zda se bude jednat jen o neposkytnutí dotace v roce, kdy došlo k porušení zákona a změně TTP na OP a jak bude postupováno v dalších letech (dotace již budou poskytnuty, ztráta dotací jen v roce změny?),

- přesné vymezení, zda uvedené porušení bude znamenat vrácení dříve poskytnutých dotací v rámci pětiletého závazku žadatele vyplývajícího z dotací HRDP – LFA a AEO,

vysvětlení, jestli lze po skončení pětiletého období v rámci HRDP změnit kulturu TTP na OP,

přesné vymezení penalizací – sankcí.

Požadovaný závazný výklad je nezbytné vydat co nejdříve, neboť zemědělci, kteří v letošním roce vstupují do uvedených dotačních opatření, by měli být přesně informováni o všech podmínkách a sankcích, které v souvislosti se změnou kultury TTP na OP budou následovat.

Za Okresní agrární komoru Havlíčkův Brod ředitelka Marie Brodinová

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info