Dvě pětiny lidí dají na reklamu

MF Dnes 24.1.2000

Dve petiny lidí dají na reklamu

Praha - Témer ctyricet procent obcanu nekdy nakoupilo kvuli reklame, a naopak více než polovina lidí tvrdí, že je nikdy reklama neovlivnila. Obcané pritom požadují od reklamy pravdivou informaci, která je podána vtipne a srozumitelne. Príliš mnoho reklamy je podle respondentu v televizi a poštovních schránkách. Vyplývá to ze šetrení, které provedly koncem roku agentury Marktest a TN Sofres-Factum. Nákup na základe reklamy priznává v tomto výzkumu 39,3 procenta z celkového poctu respondentu. V minulých letech se procento tech, kterí priznávají nákup podle reklamy, pohybovalo mezi 20 až 38 procenty populace. Na základe reklamy lidé nakupovali produkty firmy Danone a prací prostredek Bold. Obecne podle reklamy nakupují rychloobrátkové zboží, tedy prací prostredky, kosmetiku, pochutiny, alkohol i nealko nápoje. Z televizních spotu nejvíce zaujala reklama na cokolády Orion a Milka, Coca-Colu, Renault Clio, Opavia a Fernet Stock Citrus. Naopak neoblíbené jsou reklamy na vložky Always, na Eurotel Go ci na prací prostredky, napr. Ariel, a na nový alkoholický nápoj Rapid.

(CTK)

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info