Je libo víno od Fordu či Alfy Romeo?

Nemusíte být vinaři s vlastním vinohradem a technologií na zpracování vinné révy a přesto může být na etiketě s lahodným mokem vaše jméno či název vaší firmy. Taková vína se obvykle rozdávají v rámci prezentace či se připravují ke speciálním příležitostem. Například Karel Gott si letos na jaře nechal od vinaře Miroslava Jagoše z Mutěnic vyrobit víno Charlotte u příležitosti narození své dcery. Jde o cuvée z odrůd ryzlink rýnský a tramín a část lahví by měla v archivním boxu vydržet až do osmnáctých narozenin jeho dcery Charlotte Elly. Toto víno si budou moci koupit například návštěvníci chystaného Gottlandu v Jevanech.

Svá speciální vína mají už řadu let některé vinotéky. Například vinný sklep Monarch či vinotéka u Zámku v Brandýse nad Labem.

Patnáctiletou existenci působení v České republice oslavila vlastním vínem i automobilka Ford, která do etikety zakomponovala firemní údaje. Víno se tak jmenuje Výroční šedé, údaje o ročníku zahrnují období 1991-2006, pochází z dosud neznámé vinařské trati Thámova v Praze a etiketa navíc obsahuje i zmínku o tom, kdo na vinici plašil špačky. "Vína pro různé firmy už jsem několikrát dělal, obvykle se jedná o vánoční dárky," říká vinař Hynek Holánek z Ivaně. "V tomto případě se jedná o rulandské šedé, výběr z hroznů ročníku 2003," objasňuje Holánek. Jak dodal, vyrobeno ho bylo pouze 200 lahví a nikde jinde k mání nebude.

Ford ale není jedinou automobilkou, která má nalahvované vlastní víno. Příznivci italských vozů Alfa Romeo se mohou potěšit červeným vínem z oblasti Piemont ze speciálních lahví s erbem ve tvaru masky chladiče.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info