Laciné zahraniční máslo dělá problémy tuzemským výrobcům

Podobně jako v jiných městech České republiky také na pulty olomouckých supermarketů proniklo v posledních týdnech levné máslo z Německa, které se dá většinou zakoupit i za cenu v rozmezí patnácti až šestnácti korun. Zatímco si spotřebitelé mnou ruce, jak ušetřili, a mnozí se předzásobili, tuzemští výrobci mají vrásky na čele a musejí omezovat výrobu.

"O laciné máslo byl obrovský zájem. Za týden jsme ho prodali dvacet krabic, což je o polovinu víc, než je běžné," uvedl vedoucí prodejny Big Billa Petr Straka "Během dvou týdnů akce lidé máslo brali po kartonech. Po dvou paletách se jen zaprášilo," řekla Jana Kourková z mléčného úseku Kauflandu, kde bylo máslo k mání za čtrnáct korun a padesát haléřů. Do prodejen řetězce Albert německá konkurence nepronikla, ale v minulých dnech se v nich pro změnu ve slevě nabízela Zlatá Haná domácího výrobce Olmy.

"Tyto akce jsou plánované dlouhodobě, takže nešlo o nějakou odvetu z naší strany, ale o shodu okolností," řekl vedoucí odbytu mlékárny Olmy, který si nepřál být jmenován. Důvody, proč německé máslo proniklo v posledních dvou měsících na naše trhy, vidí hned dva. "Prvním je přebytek tuku ve všech mlékárnách, neboť spotřebitelé dávají přednost nízkotučným produktům. Druhým jsou vyšší dotace do zemědělství v zemích Evropské unie," řekl odbytář. "Prodej našeho másla poklesl v minulých týdnech zhruba o dvacet procent, takže jsme museli zavést změny ve výrobě. Zahraniční konkurence je záležitostí, kterou my neovlivníme," uvedl obchodní ředitel Olmy Jan Vařeka.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info