Lahvové pivo dostalo k výročí založení pivovaru nový kabát

Ke 110. výročí založení Budějovického Budvaru, n. p., si pivovar pro své zákazníky připravil dárek. Novou podobu půllitrových lahví, na níž vedení pracovalo přes rok a čtvrt. "Důvody, proč jsme zavedli nové lahve, jsou především marketingové a obchodní. Od inovovaného designu si také slibujeme, že lépe esteticky zapůsobí na zákazníky," řekl včera k výrazné změně obchodní manažer Budvaru Robert Chrt.

Vzhled skleněného obalu se tak přiblížil třetinkovým lahvím. Na jiné lahve si musejí zvyknout jak milovníci ležáku a světlého výčepního, tak i nealkoholického piva. Změn je hned několik. "Za prvé je to tvar, za druhé barva a za třetí je lahev lehčí. Celá přepravka tak bude lehčí asi o kilo. I proto můžeme mluvit i o ekologických úsporách," dodal Chrt.

Celkové náklady na přípravu a výrobu nových lahví dosáhly skoro 50 milionů korun. Budvar plánuje návratnost této investice do čtyř let. Celkem pivovar loni investoval téměř 157 milionů korun. Obnovil například akumulační nádrže varní vody a zajistil zamezení hlukových emisí z lahvovny. Letos v areálu pivovaru vzniklo návštěvnické centrum za 61 milionů.

Budvar loni vystavil 1,1 milionu hektolitrů piva, což je zhruba o 58 000 hektolitrů méně než v roce 2003. Přes půl milionu hektolitrů směřovalo na export do 50 zemí. Celkové výnosy pivovaru loni dosáhly 2,3 miliardy korun.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info