Na Vysočině začíná vznikat síť obchodů s regionálními výrobky

Na Vysočině začíná vznikat síť obchodů s regionálními potravinami a řemeslnými výrobky. Jako první byla v minulém týdnu vyznačena prodejna Dejsibio v Jihlavě. Je to další krok k propagaci výrobků se značkou Vysočina regionální produkt, které už nabízí asi 50 řemeslníků a podniků v kraji. ČTK to řekla Marie Černá, předsedkyně certifikační komise.

Regionální značky se výrobkům udělují na řadě míst v Česku, ale v budování navazující sítě obchodů je Vysočina zřejmě průkopníkem. Síť by podle Černé mohla vznikat docela rychle, protože řada obchodníků už místní výrobky v sortimentu má. "Je to třeba jen o přeskládání regálů a značení," řekla.

Vyznačení sítě obchodů by podle Černé mělo prospět turistice, ale i obchodníkům a místním výrobcům. O certifikaci mohou požádat podnikatelé, kteří nabízejí nejméně tři výrobky se značkou Vysočina regionální produkt a k tomu několik dalších produktů z kraje. Mohou nést i jiné značky, například Regionální potravina. "Není to o soutěži. Proto si myslím, že ty značky mohou být vede sebe," podotkla Černá.

Podle provozovatele obchodu Dejsibio Zbyňka Stejskala se ale regionální značku ještě nepodařilo dostat do širokého povědomí. Problém vidí i v dopravě produktů, pokud se jedná o malé množství zboží. Podle Černé by řešením mohla být spolupráce mezi výrobci v regionu. Mohou se domluvit na společném rozvozu.

Značku Vysočina regionální produkt uděluje od roku 2007 agentura Zera. Starat se bude také o vznik sítě prodejen. Přípravy se týkal právě ukončený projekt s náklady přes půl milionu korun dotovaný unií. Mezi vyznačenými obchody mohou být třeba i turistická informační centra a podnikové prodejny.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info