Překlad Přístupového partnerství 2001

Příloha k Rozhodnutí Rady č. 2002/85/EC o zásadách, prioritách, průběžných cílech a podmínkách obsažených v Přístupovém partnerství s Českou republikou

1.ÚVOD

Evropská rada na zasedání v Lucemburku v prosinci 1997 rozhodla, že Přístupové partnerství by mělo být klíčovým rysem zesílené předvstupní strategie, mobilizující všechny formy pomoci kandidátským zemím v jednotném rámci. V tomto duchu Společenství orientuje svou pomoc na specifické potřeby každé kandidátské země a to tak, aby poskytovalo podporu při překonávání jednotlivých problémů v rámci procesu přistoupení.

O prvním Přístupovém partnerství pro Českou republiku bylo rozhodnuto v březnu 1998. V souladu s nařízením ES č. 622/98 (čl. 2) bylo Přístupové partnerství v prosinci 1999 aktualizováno, přičemž byl brán v úvahu vývoj v ČR. Současná revize je založena na návrhu Komise, který vyplývá z konzultací vedených s Českou republikou a má základ v analýzách Pravidelné zprávy Evropské komise o České republice za rok 2001.

2.CÍLE

Účelem Přístupového partnerství je stanovit, v souladu se závěry Pravidelné zprávy EK 2001 o pokroku dosaženém Českou republikou na cestě ke členství v Evropské unii, v jednotném rámci prioritní oblasti pro další činnost, finanční prostředky, které jsou k dispozici pro pomoc ČR pro splnění těchto priorit a podmínky, které budou platit pro tuto pomoc. Toto Přístupové partnerství je základem pro řadu nástrojů politiky, jejichž prostřednictvím obdrží kandidátské země pomoc ve svých přípravách na členství. Tyto nástroje mimo jiné zahrnují aktualizovaný Národní program přípravy České republiky na členství v EU, předvstupní fiskální procedura, Předvstupní hospodářský program, Předvstupní pakt o organizovaném zločinu, stejně jako Národní rozvojový plán, Plán rozvoje venkova, Národní strategie zaměstnanosti, jenž je v souladu s Evropskou strategií zaměstnanosti, a sektorové operační plány nezbytné pro účast ve strukturálních fondech po vstupu a pro realizaci programu ISPA a SAPARD před vstupem do Unie. Každý z těchto nástrojů je rozdílného charakteru a je vypracován a realizován podle specifických postupů a může být podporován v rámci předvstupní pomoci. Tyto nástroje netvoří nedílnou součást tohoto Partnerství, avšak priority v něm obsažené, jsou s nástroji slučitelné.

3.ZÁSADY

Hlavní prioritní oblasti, stanovené pro jednotlivé kandidátské země, se týkají jejich schopnosti převzít závazky vyplývající z plnění kodaňských kritérií, která stanoví,že členství vyžaduje:

· aby kandidátská země dosáhla takové institucionální stability, která zaručuje demokracii, právní stát, lidská práva a respektování a ochranu menšin;

· existenci fungujícího tržního hospodářství, stejně jako schopnost vyrovnat se s konkurenčními tlaky a tržními silami uvnitř Unie;

· schopnost převzít závazky spojené s členstvím, včetně směřování k cílům politické, hospodářské a měnové unie.

Na svém zasedání v Madridu v roce 1995 Evropská rada zdůraznila potřebu toho, aby kandidátské země upravily svoje správní struktury tak, aby zajistily harmonické fungování politik Společenství po vstupu. V roce 1997 v Lucemburku ER zdůraznila, že začlenění acquis do legislativy je nutné, avšak není samo o sobě postačující; je zapotřebí zajistit, aby bylo skutečně prováděno. Zasedání Evropské rady v roce 2000 ve Feiře a v roce 2001 v Göteborgu potvrdila význam schopnosti jednotlivých kandidátských zemí přejímat a prosazovat acquis a doplnila, že toto vyžaduje zvýšené úsilí uchazečů při posilování a reformování svých správních a soudních struktur.

4.PRIORITY A PRŮBĚŽNÉ CÍLE

Kromě dosaženého pokroku kladly Pravidelné zprávy Komise důraz i na rozsah úsilí, které ještě musí být kandidátskými zeměmi vynaloženo v určitých oblastech přípravy na vstup. Tato situace vyžaduje stanovení průběžných fází v plnění priorit, přičemž každá priorita bude doprovázena přesnými cíli, které budou stanoveny ve spolupráci s příslušnými zeměmi, a jejichž dosažení bude podmiňovat míru poskytované pomoci a pokrok v probíhajících negociacích s Českou republikou. Priority v revidovaném Přístupovém partnerství byly vybrány na základě reálného očekávání, že je Česká republika bude schopna splnit nebo v jejich plnění dosáhnout podstatného pokroku během příštích dvou let (2002-2003). V rámci tohoto dokumentu byly zdůrazněny úkoly, které naléhavě vyžadují urychlené přijetí opatření. Pokrok dosažený při plnění priorit Přístupového partnerství 1999 je vyhodnocen v Pravidelné zprávě 2001. Toto vyhodnocení bylo využito při formulování priorit pro současné Partnerství.

Česká republika předložila revidovanou verzi svého Národního programu přípravy na členství v EU dne 25. června 2001. Tento Národní program stanoví harmonogram pro splnění priorit a průběžných cílů vycházejících z Přístupového partnerství 1999, stejně jako potřebné administrativní struktury a finanční zdroje.

Přístupové partnerství uvádí prioritní oblasti pro přípravu České republiky na členství. Nicméně Česká republika bude muset řešit všechny otázky uvedené v Pravidelné zprávě z roku 2001. Je také důležité, aby Česká republika splnila závazky týkající se aproximace legislativy a provádění acquis v souladu se závazky přijatými v rámci Evropské dohody a při negociačním procesu. Mělo by být připomenuto, že začlenění acquis do legislativy není samo o sobě postačující; bude také zapotřebí zajistit, aby bylo skutečně prováděno podle stejných standardů, jaké platí v rámci Unie. Ve všech níže uvedených oblastech existuje potřeba důvěryhodného a efektivního provádění a vynucování acquis.

Na základě analýzy Pravidelné zprávy Komise byly pro Českou republiku stanoveny následující priority a průběžné cíle. Tyto priority jsou předkládány v souladu se strukturou Pravidelné zprávy.

Politická kritéria

Demokracie a právní stát

· Nutnost urychleně přijmout opatření: dokončit reformu veřejné správy na celostátní úrovni přijetím právního rámce zajišťujícího stabilitu, nezávislost na nepřípustných vlivech a profesionalitu; pokračovat v intenzivním vzdělávání, včetně záležitostí vztahujících se k acquis.

· Dokončit reformu soudnictví s tím, že budou vzata v úvahu právní, organizační, administrativní, vzdělávací a rozpočtová hlediska, aby byla zajištěna účinná aplikace práva, včetně právních předpisů Společenství, a nezávislost soudnictví.

· Usilovat o efektivnější boj proti korupci a hospodářské kriminalitě.

Lidská práva a ochrana menšin

· Zajistit efektivní systém nápravy zneužívání úřední moci ze strany policie.

· Pokračovat v úsilí - na národní, regionální i obecní úrovni - o zlepšení podmínek pro romskou menšinu. Úsilí by se mělo zaměřit na pracovní příležitosti, přístup ke vzdělávání, včetně vhodných opatření pro integraci romských dětí do základních škol běžného typu, na opatření pro boj s diskriminací ve společnosti a přístup k bydlení. Zejména realizovat úkoly obsažené ve vládní politice pro integraci Romů z června 2000.

Ekonomická kritéria

· Nutnost urychleně přijmout opatření: Realizovat plán restrukturalizace ocelářského sektoru v souladu s požadavky Společenství; realizovat kriteria životaschopnosti (viability) ocelářských podniků.

· Zlepšit prostředí pro podnikání: i. zlepšením provozu obchodního rejstříku, ii. zlepšením právních předpisů o úpadku a jejich provádění a iii. vyřešením problému špatných úvěrů transparentní a ekonomicky efektivní cestou.

· Dokončit proces privatizace podnikového sektoru a realizovat program liberalizace veřejných služeb.

· Pokračovat v restrukturalizaci podniků, zejména prostřednictvím Revitalizačního programu a České konsolidační agentury; poskytovat odpovídající podporu rozvoji malých a středních podniků.

· Pokračovat ve fiskálních reformách, včetně reforem financování zdravotnictví a penzijního systému, s ohledem na zajištění střednědobé udržitelnosti veřejných financí.

Schopnost převzít závazky vyplývající ze členství

Volný pohyb zboží

· Dokončit sladění legislativy ČR v oblasti potravinářských výrobků a její účinné zavedení; sektorová a horizontální legislativa. Dokončit zavedení zbývajících směrnic nového přístupu a přijetí evropských norem.

· Zajistit efektivnost struktur, které zodpovídají za provádění legislativy, dokončit posílení dozoru nad trhem a posuzování shody. Ustanovit orgán zajišťující výměnu informací a notifikaci technických požadavků.

· Dokončit harmonizaci v oblasti veřejných zakázek; zrušit národní preferenční klauzuli pro veřejné zakázky umožněním účasti ve výběrových řízeních v České republice všem společnostem ze Společenství.

· Pokračovat v prověřování legislativy v neharmonizované oblasti, tak aby byla v souladu s články 28, 29 a 30 Smlouvy o ES, a ukončit uspořádání administrativy zodpovědné za kontrolu v této oblasti.

Volný pohyb osob

· Pokud jde o profesní kvalifikace získané před harmonizací, měla by Česká republika upřesnit zavedení opatření, která by zajistila, že všichni její pracovníci kvalifikovaní pro výkon dané profese budou moci od vstupu ČR do EU splnit požadavky směrnic.

· Dokončit sladění vzájemného uznávání profesních kvalifikací a diplomů a dále rozvíjet požadované administrativní struktury a vzdělávací programy.

· Posilovat administrativní struktury pro koordinaci sociálního zabezpečení.

Volný pohyb služeb

· Dokončit slaďování legislativy v oblastech pojišťovnictví, ochrany dat a informační společnosti.

· Posílit dohled nad finančními službami.

· Zajistit účinnost aktivit Úřadu pro ochranu osobních údajů.

Volný pohyb kapitálu

· Pokračovat v úsilí ke zrušení existujících anonymních účtů.

· Dokončit slaďování legislativy s druhou směrnicí pro potírání praní špinavých peněz.

· Zajistit soulad s doporučeními FATF (Financial Action Task Force).

Právo obchodních společností

· Posílit výkon práv duševního a průmyslového vlastnictví zejména policejními a celními orgány a zlepšit spolupráci mezi nimi. Zvýšit úsilí v boji proti pirátství a padělání; posílit vzdělávání pro orgány výkonu práv duševního a průmyslového vlastnictví včetně soudců a státních zástupců.

Soutěžní politika

· Zajistit prosazování předpisů v oblastech hospodářské soutěže a veřejné podpory (včetně implementace pravidel pro regionální podporu); zvýšit transparentnost a zlepšit poskytování informací zejména s ohledem na veřejnou podporu; zvýšit povědomí o předpisech mezi účastníky na trhu a poskytovateli veřejné podpory; zintenzívnit školení soudců ve specifických oblastech hospodářské soutěže a veřejné podpory.

Zemědělství

· Zvýšit kapacitu administrativy v zemědělství a dokončit přípravy na ustanovení a praktickou aplikaci řídících mechanismů Společné zemědělské politiky (SZP), zejména u tržních informačních systémů (včetně sledování cen), Integrovaného administrativního kontrolního systému, Platební agentury, Sítě zemědělských podniků a u klasifikace jatečně opracovaných těl, stejně jako na implementaci a prosazování veterinární a fytosanitární legislativy a legislativy bezpečnosti potravin.

· Posílit administrativní struktury potřebné k provádění, implementaci, řízení, monitoringu, kontrole a hodnocení programů rozvoje venkova financovaných Společenstvím.

· Dokončit systém identifikace zvířat; pokračovat ve slaďování u veterinárního a fytosanitárního acquis a zlepšit inspekční opatření; pokračovat v modernizaci potravinářských podniků, zejména u masných a mléčných závodů - těch, které musí respektovat standardy bezpečnosti potravin ES.

· Dokončit transpozici legislativy a zajistit implementaci a vykonávání u transmisivní spongioformní encefalopatie, rostlinolékařských pasů, maximálních množství residuí, výživy zvířat, včetně testování živočišných chorob, zvláště transmisivní spongioformní encefalopatie, v souladu s acquis.

Doprava

· Dokončit harmonizaci legislativy a posílit administrativní činnost v oblasti silniční dopravy (především technické a bezpečnostní normy, zdanění vozidel a pravidla silniční přepravy nebezpečných věcí), stejně jako v železniční dopravě z hlediska realizace upraveného acquis, týkajícího se železniční dopravy, včetně pravidel interoperability (provozní propojitelnosti) železnic a veřejných služeb.

· Dokončit harmonizaci legislativy týkající se letecké dopravy (především bezpečnosti leteckého provozu - ustavení nezávislého orgánu pro vyšetřování leteckých nehod - a řízení letového provozu).

Daně

· Zajistit patřičný soulad s acquis v daňové oblasti, včetně přechodného režimu DPH.

· Nutnost urychleně přijmout opatření: sladění sazeb DPH a spotřebních daní se sazbami komunitárního acquis, uzavření DUTY/TAX FREE prodejen na silničních hraničních přechodech s EU.

· Zajistit, aby existující a budoucí legislativa byla v souladu s Kodexem chování pro zdaňování příjmů z podnikání.

· Posílit výkonnost daňové správy včetně kontrolních a vynucovacích postupů, administrativní spolupráce a vzájemné pomoci.

· Implementovat směrnici č. 92/12/EEC (Implement the Holding and Movements Directive).

· Nutnost urychleně přijmout opatření: Rozvíjet informační systémy, aby byla umožněna výměna počítačových dat s ES a členskými státy.

Hospodářská a měnová unie

· Nutnost urychleně přijmout opatření: zajistit soulad zákona o ČNB s acquis, aby byla upevněna nezávislost ČNB.

Statistika

· Dále zvyšovat kvalitu a rozsah statistiky; zabezpečit adekvátní zdroje pro další posilování statistických kapacit, a to i na regionální úrovni.

Sociální politika a zaměstnanost

· Dokončit slaďování s legislativou Společenství, zejména v oblasti rovného zacházení pro ženy a muže a bezpečnosti a ochrany zdraví. Posílit příslušné institucionální struktury, především inspektoráty práce. Pokračovat v přijímání legislativy v souladu s antidiskriminačním acquis a připravit se na jeho provádění.

· Zajistit transpozici acquis v oblasti veřejného zdraví a dále vyvíjet opatření v oblasti dohledu a kontroly infekčních chorob a monitorování a získávání informací o zdraví.

· Dále podporovat úsilí o zvýšení kapacity sociálních partnerů, zejména s ohledem na jejich budoucí úlohu při rozvíjení politiky zaměstnanosti a sociální politiky Společenství, včetně Evropského sociálního fondu, především prostřednictvím autonomního dvoustranného sociálního dialogu.

· Připravit národní strategii, včetně získávání údajů, s ohledem na budoucí zapojení do Evropské strategie sociálního začleňování.

Energetika

· Provést přípravu na vnitřní energetický trh, zejména dokončením transpozice elektrárenské a plynárenské směrnice; odstranit cenové deformace; posílit nezávislost a zdroje regulačních úřadů.

· Pokračovat v slaďování požadavků na zásoby ropy a ropných produktů a pokročit v zajištění skladby zásob dle současných potřeb, včetně nutných investic, směrem k úrovni 90 dní.

· Zlepšit energetickou účinnost, zvýšit podíl využívání obnovitelných energetických zdrojů a posílit příslušné instituce v této oblasti.

· Implementace doporučení obsažených ve zprávě Rady o "Jaderné bezpečnosti v kontextu s rozšířením" s náležitým ohledem k prioritám stanoveným ve zprávě.

· Pokračovat v zajišťování vysoké úrovně jaderné bezpečnosti jaderných elektráren Dukovany a Temelín.

Telekomunikace a informační technologie

· Dokončit transpozici a implementaci acquis, zejména nákladové orientace, asymetrie a otevření přístupu k účastnickým vedením.

· Zajistit nezávislost národního regulačního úřadu pro telekomunikace.

· Zajistit efektivní fungování liberalizovaného trhu cestou efektivního stanovování cen za propojení.

· Zajištění všeobecné dostupnosti výběru provozovatele.

Kultura a audiovizuální politika

· Posílit administrativní kapacitu Rady České republiky pro rozhlasové a televizní vysílání. Regionální politika a koordinace strukturálních nástrojů

·

·

· Nutnost urychleně přijmout opatření: definovat rozdělení právních a rozpočtových pravomocí mezi centrální a regionální úroveň a definovat rámec pro implementaci strukturálních fondů.

· Pokračovat v dopracování, úpravách a zefektivnění Národního rozvojového plánu a definovat implementační struktury finálního plánu; rozvinout tvorbu projektů a programů a implementační kapacitu na centrální i regionální úrovni; pokračovat v rozvoji monitorovacích a hodnotících kapacit; zajistit dostupnost všech relevantních statistických dat.

· Definovat orgány odpovědné za implementaci strukturálních fondů a Fondu soudržnosti, zejména řídící a platební orgány; určit jasné rozdělení odpovědností a zlepšit administrativní kapacitu, zejména s ohledem na výběr pracovníků a školení; zajistit účinnou koordinaci mezi ministerstvy.

· Zajistit soulad se specifickými postupy finančního řízení a kontroly pro budoucí strukturální fondy a Fond soudržnosti dle odpovídajících nařízení Společenství.

· Rozvinout technickou přípravu projektů způsobilých pro pomoc ze strukturálních fondů a Fondu soudržnosti (project pipeline - databáze vhodných projektů).

Životní prostředí

· Dokončit transpozici acquis, zvláště v oblasti integrované prevence a omezování znečištění a předpisů neslučitelných s acquis, zejména v oblastech odpadů a vody.

· Dokončit implementaci acquis, zejména co se týče posuzování vlivů na životní prostředí, vody určené pro lidskou spotřebu, dusičnanů (vymezení zranitelných oblastí, akční plány) a nebezpečných látek (registry, programy omezování znečištění), ochrany přírody (seznam území významu z hlediska Společenství, zvláště chráněné oblasti) a integrované prevence a omezování znečištění (instituce, integrovaná povolení).

· Pokračovat v posilování správních, monitorovacích a prosazovacích kapacit na národní, regionální a místní úrovni. Zvláštní pozornost je třeba věnovat jasnému rozdělení kompetencí, zlepšení spolupráce mezi odpovědnými úřady, vzdělávání a posilování kapacit pro investiční plánování.

· Pokračovat v integraci požadavků ochrany životního prostředí při definování a provádění všech ostatních sektorových politik s cílem podporovat udržitelný rozvoj.

Ochrana zdraví a spotřebitele

· Dokončit legislativní harmonizaci a zajistit efektivní fungování administrativní struktury a tržního dozoru.

Spravedlnost a vnitro

· Zajistit řádnou implementaci Schengenského akčního plánu.

· Pokračovat v přípravě na budoucí účast v Schengenském informačním systému, za tímto účelem připravovat národní databáze a evidence.

· Posílit řízení kontroly na hranicích; zlepšit koordinaci mezi orgány odpovědnými za ochranu hranic; zlepšit ochranu "zelené" hranice.

· Dále zlepšovat systém udělování víz tak, aby byla brána v úvahu migrační rizika; zlepšit spolupráci všech policejních jednotek zabývajících se migrací.

· Zajistit implementaci nového cizineckého zákona; zajistit zapojení nezávislého orgánu jako druhé instance v azylové proceduře.

· Zajistit účinnou implementaci nové strategie pro boj s organizovaným zločinem; vytvořit rámec pro spolupráci mezi různými orgány vynucujícími právo, zejména pokud jde o boj proti finanční kriminalitě a korupci, především praní peněz, a o boj proti obchodu s lidmi; poskytnout další školení pro policii zabývající se oblastí organizovaného zločinu a drog; zavádět moderní vybavení, jako je integrovaný počítačový vyšetřovací systém.

· Učinit potřebné kroky k převzetí právních nástrojů Společenství v oblasti soudní spolupráce v civilních věcech.

· Učinit potřebné kroky k přizpůsobení právních předpisů Úmluvě o ochraně finančních zájmů Společenství a jejím protokolům.

Celní unie

· Nutnost urychleně přijmout opatření: pokračovat v implementaci strategie informačních technologií české celní správy. Rozvíjet systémy informačních technologií, aby byla umožněna výměna počítačových dat mezi Společenstvím a ČR.

· Pokračovat v úsilí k posílení celní etiky, bojovat s podvodem a korupcí, chránit autorská práva a práva průmyslového vlastnictví, bojovat s hospodářskou kriminalitou a organizovaným zločinem.

· Pokračovat v úsilí ke zkrácení čekacích dob na hranicích.

Vnější vztahy

· Učinit nezbytná opatření k tomu, aby všechny mezinárodní smlouvy a dohody, včetně bilaterálních investičních smluv, které jsou nekompatibilní s acquis, byly znovu projednány nebo vypovězeny k datu přistoupení.

Finanční kontrola

· Dokončit legislativní rámec pro veřejnou vnitřní finanční kontrolu.

· Uskutečňovat koncepci řídící odpovědnosti.

· Zřídit službu interního auditu s odpovídající funkční nezávislostí přímo pod nejvyšší řídící úrovní ve výdajových správních orgánech.

· Zřídit centrální jednotku na Ministerstvu financí, která se bude zabývat koordinací a harmonizací metodologie pro finanční řízení a kontrolu a interní audit v celostátní působnosti.

· Posílit boj proti podvodům a přijmout za tímto účelem odpovídající právní rámec.

· Dohodnout se na rámci spolupráce s OLAF při ochraně finančních zájmů Společenství a účinně započít spolupráci s OLAF prostřednictvím ústředního kontaktního bodu.

· Pokračovat v úsilí k zajištění správného použití, kontroly, monitorování a vyhodnocování předvstupního financování Společenství jako klíčového ukazatele schopnosti České republiky implementovat acquis finanční kontroly.

5. Programování

Pro období 2000-2006 zahrnuje finanční pomoc České republice vedle programu Phare také podporu předvstupních opatření pro rozvoj zemědělství a venkova prostřednictvím předvstupního nástroje SAPARD (nařízení Rady ES č. 1268/99, OJ L 161, 26. 6. 1999, str. 87); a podporu infrastrukturních projektů v oblasti životního prostředí a dopravy prostřednictvím strukturálního nástroje ISPA (nařízení Rady ES č. 1267/99, OJ L 161, 26. 6. 1999, str. 73), jehož prioritou jsou opatření podobná Fondu soudržnosti v předvstupním období. V rámci těchto národních alokací může Česká republika rovněž financovat část své účasti v komunitárních programech, včetně Rámcových programů výzkumu a technologického rozvoje a programů v oblasti vzdělávání a podnikání. Navíc bude mít Česká republika přístup k financování z programů určených pro více zemí a z horizontálních programů přímo se vztahujících k acquis communautaire. Pro všechny investiční projekty je systematicky vyžadováno spolufinancování kandidátskými zeměmi. Od roku 1998 spolupracuje Komise s Evropskou investiční bankou a mezinárodními finančními institucemi, zejména s Evropskou bankou pro obnovu a rozvoj a Světovou bankou, s cílem usnadnit spolufinancování projektů vzhledem k prioritám předvstupního období.

6. Podmíněnost

Komunitární pomoc při financování projektů prostřednictvím tří předvstupních nástrojů Phare, ISPA a SAPARD je podmíněna respektováním závazků České republiky z Evropské dohody, dalšími kroky ke splnění kodaňských kritérií a zejména pokrokem v plnění specifických priorit tohoto revidovaného Přístupového partnerství. Selhání v respektování těchto obecných podmínek by mohlo vést k rozhodnutí Rady o pozastavení finanční pomoci podle článku 4 nařízení ES č. 622/98.

7. Monitoring

Implementace Přístupového partnerství je monitorována v rámci Evropské dohody. Jak zdůraznila Evropská rada v Lucemburku, je důležité, aby instituce Evropské dohody byly i nadále rámcem pro kontrolu přijímání a implementace acquis communautaire. Relevantní části Přístupového partnerství jsou diskutovány v příslušném podvýboru. Výbor přidružení projednává jak všeobecný vývoj, pokrok a problémy při plnění priorit a střednědobých cílů Přístupového partnerství, tak i specifické problémy, na něž poukázaly podvýbory.

Řídicí výbor Phare zajišťuje, že akce financované v rámci všech tří předvstupních nástrojů, Phare, ISPA a SAPARD, jsou kompatibilní navzájem, a stejně tak i s Přístupovým partnerstvím, jak ukládá Koordinační nařízení (nařízení Rady ES č. 1266/99, OJ L 161, 26. 6. 1999, str. 68).

Přístupové partnerství bude nadále podle potřeby pozměňováno v souladu s článkem 2 nařízení ES č. 622/98.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info