Prodej tuzemských jablek do obchodů klesá

Pouze 3 907 tun jablek ( z toho 3 800 tun do obchodních sítí) z domácí produkce vyskladnili ovocnáři v průběhu února letošního roku. Informoval o tom dnes tajemník Ovocnářské unie ČR (OU) Martin Ludvík.

To přitom v praxi znamená, že prodej jablek z domácí produkce do obchodů neustále klesá. K 1. březnu letošního roku bylo přitom v ČR ještě 22 661 tun naskladněných jablek, z toho zhruba dvě třetiny (14 839 tun) tvořila odrůda Idared a přes dvacet procent odrůda Golden Delicius. Od konce loňské sklizně přitom podle Ludvíka dodali ovocnáři do obchodních sítí celkem 30 900 tun jablek, což je stále ještě o 14 procent více než ve stejném období předchozího marketingového roku. Zatímco ale v říjnu loňského roku prodali ovocnáři 7 900 tun jablek (o 74 procent více než ve stejném období předchozího roku), v listopadu to bylo 6 900 tun (meziročně o 102 procent více), v prosinci 6 400 tun (meziročně o dvě procenta méně), v lednu 5 900 tun (meziročně o devět procent méně), a v únoru 2002 již jen zmíněných 3 800 tun (o 52 procent méně než v únoru 2001).

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info