Rakouské zkušenosti s Marketingovou agenturou

V Rakousku klesl podíl tamních mléčných výrobků na trhu po přijetí země do unie o třetinu. Díky kampani agentury, jejíž obdobu chystají i tuzemští potravináři, si ale rakouské zboží svoji pozici vydobylo zpět.

V zahraničním obchodě se rakouští potravináři zaměřili zejména na dva sousední státy - Německo a Itálii. Využili toho, že z obou států přijíždí do Rakouska značný počet turistů. Vytipovali si oblasti, odkud tito lidé převážně jsou, a v nich začali pořádat v prodejnách obchodních řetězců rakouské dny s ochutnávkami.

Rakušané radí: "Je nutné najít konkurenční výhodu a vymezit se vůči potravinám z jiných zemí způsobem, který by ovlivnil domácí i zahraniční spotřebitele, aby si zvykli vaši produkci stále kupovat. Tuto konkurenční výhodu však musíte umět dlouhodobě obhájit."

Několik příkladů marketingové strategie:

Německo: založilo svojí marketingovou strategii u piva na skutečnosti, že pivo se v Německu vaří stále podle pravidel platných od roku 1546.

Rakousko: zdůrazňují, že rakouské mléko je vyrobeno z domácího mléka je čerstvé a má přirozenou chuť.

Finsko: založily svojí kampaň na kvalitě životního prostředí. Akcentují, že vyrábějí potraviny v čistých přírodních podmínkách.

V České republice chtějí potravináři založit svojí kampaň na zdravotní nezávadnosti potravin. "Můžeme totiž marketingově využít skutečnost, že všechny problémy se zdravotní nezávadností potravin, kupříkladu nemoc šílených krav, vznikly za našimi hranicemi," upozornil náměstek ministra zemědělství Rudolf Jánský.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info