Růst obratu obchodních řetězců v ČR se zpomaluje

Obrat deseti největších obchodních řetězců (TOP 10) působících v ČR vzrostl v loňském roce oproti roku 2002 o 10,4 miliardy korun na 203 miliard korun. Informoval o tom dnes Zdeněk Skála z agentury INCOMA, která se šetřením obratu obchodních řetězců zabývá. Tržní podíl největších řetězců v rychloobrátkovém zboží dosáhl tak v loňském roce 53 procent. "První dvě pozice žebříčku patří stejně jako před rokem dvěma nejsilnějším obchodním firmám: cash&carry řetězci Makro a společnosti Ahold provozující vedle hypermarketů Hypernova největší supermarketový řetězec v zemi Albert.

Úspěšný rok ale zažil řetězec Globus, který se posunul na 6. příčku žebříčku a Kaufland, který zaujal již 3. místo. Na čtvrtém místě se umístila skupina REWE (supermarkety Billa a diskonty Penny Market) a v těsném závěsu Tesco, jehož urychlené budování nových hypermarketů slibuje dynamický růst v roce 2004. Na sedmé pozici je skupina Tengelmann (diskonty Plus a hobbymarkety OBI). Následuje řetězec Delvita, který se pustil do náročné remodelace řetězce Sama, další je hypermarketový řetězec Carrefour. Spar ČR upevnil své umístění v rámci TOP10 českého obchodu.

Růst obratu největších řetězců se ale podle INCOMA zpomaluje. "Zatímco v roce 2001 vzrostl celkový obrat TOP10 o 25 miliard korun, v roce 2002 to bylo o 13 miliard a v loňském roce již jen o 10,4 miliardy. "Tempo růstu obratu TOP10 tak klesá již čtvrtým rokem a ukazuje na postupnou konsolidaci českého maloobchodního trhu," konstatoval Skála.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info