Steaky dováží lidem téměř až na gril. Důvěra je základ, říká farmář
21.05.2021 | Denik.cz
Vývoz světově proslulého hovězího pozastavila Argentina. To však milovníkům steaků u nás vadit nemusí. České vyzrálé maso plemene Aberdeen Angus rozváží až do domácností na Vysočině a jižní Moravě například rodinná Farma Škodovi. Za pandemie se víc přiblížila zákazníkům. „S prodáváním masa na tradičních stanovištích ve městech a obcích je konec. Lidé jsou rádi, když k nim dorazí náš poslíček a třeba s nimi i prohodí pár slov,“ povídá farmář Vítězslav Škoda.
Rodinná Farma Škodovi rozváží steaky a hovězí masné výrobky až k lidem domů na Vysočině a jižní Moravě. Mají vlastní chov mladých býků plemene Aberdeen Angus. Na snímku jednatel Vítězslav Škoda. | Foto: Se svolením Farmy ŠkodoviS nástupem omezení kvůli koronaviru byla pro ně dovážka na konkrétní adresy jedinou možností. Upravili také systém objednávek a vylepšili e-shop, v němž si zájemci snadněji vyberou druh masa k požadované přípravě i velikost vakuovaného balíčku. Například porci steaku v kuchyňské úpravě pak stačí jen hodit na gril. „Je to jednodušší a rychlejší pro zákazníky i pro nás. Ze začátku to bylo náročné, vozili jsme i do jedenácti večer. Trasy jsme ale vychytali a vytvořili jsme si týdenní mapu rozvozů. Teď to funguje lépe než u kdejaké přepravní společnosti, jezdíme na čas,“ usmívá se Škoda.
Podobný servis je na Moravě ojedinělý. Jak říká, farmáři jako pojízdné prodejny nabízejí spíše velké třeba desetikilogramové balíčky masa. Obavy z toho, že hovězí lidé před koupí chtějí vidět na vlastní oči, se ale Škodovým nepotvrdily. „Základem je důvěra zákazníků, že od nás dostanou kvalitu. Když jim chutná, nejenže si objednají i příště, ale doporučí vás dál,“ říká devětadvacetiletý muž, který k farmaření tíhl odmalička.
Zdroj: DeníkByť v Česku podle statistik o spotřebě hovězí stále značně zaostává za vepřovým a drůbežím, o odbyt Škodovi nemají nouzi. Naopak. Z Odunce na Třebíčsku rozváží plná dodávka maso v týdenních intervalech od Telče až k Brnu a Hustopečím a okruh postupně rozšiřují. „Začíná grilovací sezona, ale steaky se nám rychle vyprodávaly i v lednu. Populární jsou třicet dní vyzrálé Tomahawky z části vysokého roštěnce, světově oblíbený T-Bone nebo Rib Eye steak,“ vyjmenovává Škoda.
Maso zraje na hácíchJak dodává, na farmě připravují nejrůznější výseky masa, hovězí je totiž podle něj ideální k ochutnávce. „Je to jako s vínem, poznáváte různé druhy, nové chuti a zážitky. Každá část masa je jiná podle namáhání svalstva. A tuk v něm je nositelem chuti," vysvětluje.
Maso nechávají zrát suchou metodou - visí na hácích, kde postupně usychá a vyzrává zhruba čtyři týdny při teplotě kolem nuly. „U hovězího platí princip, čím déle maso zraje, tím chutnější na talíři bude. Je to trochu věda,“ podotýká.
Škodovi ukazují, že i tradiční farmaření může jít naproti moderním trendům. Lidem na internetu nabízejí i zajímavé recepty, pro příznivce chystají vlastní farmářský merch – tedy reklamní předměty a oblečení, jako trička, kšiltovky či mikiny.
Další články v kategorii Zemědělství
- MENDELU koordinuje aktivity k ochraně biodiverzity a udržitelnému hospodaření v Amazonii (16.12.2025)
- SZIF už pozastavil dotace firmám z Agrofertu kvůli Babišovu střetu zájmů (16.12.2025)
- Řečtí farmáři třetí týden protestují s traktory na dálnicích, ohrožují turismus (16.12.2025)
- Sledování propojenosti zemědělců zatím slouží více k buzeraci než k ochraně hospodářské soutěže (16.12.2025)
- EK stále očekává podpis dohody mezi EU a Mercosurem do konce letošního roku (16.12.2025)
- Ministr zemědělství Martin Šebestyán se dnes ujal úřadu, chce posílit rozpočet a zaměřit se na konkurenceschopnost našeho zemědělství (16.12.2025)
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Šebestyán vedl zemědělský dotační fond, od letoška zastupoval velké agropodniky (15.12.2025)
- Na Litoměřicku a Nymbursku se potvrdila v malochovech newcastleská choroba (15.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)

Tweet



