Úspěšný sýr potřebuje novou linku

Když společnost Madeta (bývalé Jihočeské mlékárny) rozjížděla před třemi lety výrobu nového sýra Cottage, šéf firmy Milan Teplý byl k šancím novinky na trhu poněkud skeptický. Jenže "chatrč", jak zní český překlad z anglického názvu sýru, přijali spotřebitelé s nečekaným zájmem. Úspěch stopadesátigramového kelímku, který obsahuje podivné skupenství sýrových zrn ve smetaně, si dokonce nedávno vyžádal rozšíření produkce v pobočce ve Strakonicích. Mlékárenská skupina ve svém tamním závodě nechala za šest milionů korun postavit druhou výrobní linku na Cottage, aby továrna stačila uspokojit rostoucí poptávku. Kelímek smetanového sýra se na pultech obchodů prodává za 12 až 15 korun. "Kromě čistého a Cottage s příchutí pažitky právě nyní rozjíždíme další variantu - na sladko s ananasem," uvedla ředitelka strakonického závodu Madety Brigita Řičařová. Investiční injekce do nové linky na "chatrč" nebyla jedinou, kterou strakonická mlékárna loni dostala. "Za dalších zhruba 23 milionů korun jsme vybudovali linku na další nový výrobek - přírodní sýr z čerstvé smetany Blanice," podotkla Řičařová. Třebaže v posledních letech modernizuje produkci sýrů, strakonická mlékárna zaměstnávající 160 lidí je známá především coby producent másla a sušeného mléka. Plechovky se sušeným mlékem, jež tvoří tři čtvrtiny produkce, exportuje do arabských zemí - především do Libanonu.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info