Záplava králíků ničí vinice ve Španělsku
01.07.2004 | Svět myslivosti
Divocí králíci v minulém roce způsobili velké škody na vinicích ve španělské oblasti Cenicero. Zemědělci nyní žádají řešení jejich přemnožení. Důvodem velkého nárůstu početnosti králíků je údajně křížení divoké populace s domácími králíky, kteří jsou odolnější vůči běžným nemocem. Největší škody působí králíci na nově vysazených vinicích v jarním období. V letním období jsou již škody méně výrazné. Řešení nastalé situace se nabízí několik, avšak žádné není stoprocentní. Oplocení vinic je nákladné a navíc nedokonalé opatření. Účinnost repelentních prostředků je omezená a králíci je po krátké době začínají ignorovat. Odstřel je omezen dobou lovu, proto je snaha prodloužit toto období, a to především pro lov fretkováním. Podle některých vinařů je nutné povolit noční lov. Množství králíků, které lze pozorovat na vinicích po západu slunce, je obrovské. K přemnožení králíků v popisované oblasti došlo již před několika lety, avšak tehdy nedosáhlo dnešních rozměrů.
La Rioja, květen 2004, JŠ
Další články v kategorii Zemědělství
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Šebestyán vedl zemědělský dotační fond, od letoška zastupoval velké agropodniky (15.12.2025)
- Na Litoměřicku a Nymbursku se potvrdila v malochovech newcastleská choroba (15.12.2025)
- Ministr Výborný na poslední Radě ministrů v roce 2025: Podpora inovací je pro budoucnost zemědělství zásadní (12.12.2025)
- Týden v zemědělství podle Petra Havla – č. 50 (12.12.2025)
- MŽP poskytne 300 milionů korun na instalace fotovoltaik na zemědělské půdě (12.12.2025)
- Regenerativní zemědělství se po letech pokusů i praxe jeví jako možné a vhodné (11.12.2025)
- Ministerstvo zemědělství vyhlásilo výsledky veřejné soutěže programu na podporu aplikovaného výzkumu ZEMĚ II (11.12.2025)
- Zemědělci by mohli nově řešit i větrnou erozi, MŽP připravilo novelu vyhlášky (10.12.2025)
- Podcast | Šebek: Nelžeme si do kapsy, že nová vláda bude podporovat malé a lokální farmy (10.12.2025)

Tweet



