Zavedení evropského řidičského průkazu opět neprošlo

Návrh směrnice, která zavádí jednotný evropský řidičský průkaz, a byla už schválena Evropským parlamentem, opět nezískal v Radě EU dostatečné množství hlasů.Proti návrhu se postavily velké země jako Francie nebo Německo, které se obávají zvýšených nákladů na výměnu starých řidičských průkazů. Podle slovenského ministra Pavla Prokopoviče byly předem připraveny rozhodnutí blokovat.

V 25 zemích EU nyní existuje asi stovka různých řidičských průkazů. Podle připraveného návrhu by ty nejstarší papírové byly za jednotný model vyměněny do deseti let, novější průkazy zalité v plastu by postupně byly nahrazovány evropským modelem během dvaceti let. Nový řidičský průkaz by měl mít formát bankovní karty. Podle lucemburského ministra dopravy Luciena Luxe by evropský průkaz představoval podstatný příspěvek k bezpečnosti silničního provozu. Výměna by totiž umožnila stáhnout falešné a neplatné průkazy.

Na stejném zasedání Rady EU v složení ministrů dopravy se diskutovala také témata jako jednotný strop pro rychlost v celé EU nebo nahrazení analogových tachografů digitálními. Digitální tachografy musí být namontovány do všech nových kamionů jezdících v EU od 1. ledna 2006. Nová technika, kterou by už nemělo být tak snadné obelstít jako kotoučky z analogových tachografů, měla být v EU zavedena již vloni, ale Komise přistoupila na roční skluz.

Maximální povolenou rychlost a maximálně povolený obsah alkoholu v krvi řidiče by chtěl harmonizovat zejména český ministr dopravy Milan Šimonovský. Včera na toto téma diskutoval s ostatními ministry. Podle lucemburského ministra Luciena Luxe z debaty vyplynulo, že hlavní problém na evropských silnicích a dálnicích představuje „přílišná rychlost a nepoužívání bezpečnostních pásů“.

Tisk

Další články v kategorii Zemědělství

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info