Zdravotní výhody konzumace citrusových plodů
10.02.2005 | ÚZPI
Nový výzkum ukazuje, že konzumace citrusových plodů může pomáhat bojovat proti rakovině, obezitě a cholesterolu. Ten je podporován různými studiemi provedenými japonskou lékařskou univerzitou Kanazawa Medical University a texaskou universitou ve Spojených státech. Studie ukazují, že mandarinky a grapefruity mohou snižovat riziko rakoviny tlustého střeva, rovněž jako napomáhat při snižování hmotnosti.
Mezitím výzkumníci z irského výzkumného centra Northern Ireland Centre for Food and Health na universitě v Ulsteru zjistili, že mladé dívky s vysokou spotřebou ovoce měly vyšší hustotu kostních minerálů než konzumenti s mírnou spotřebou.
Další články v kategorii Zemědělství
- Vědci vyvinuli novou metodu detekce mikroplastů v zemědělské produkci (08.06.2026)
- Polička na Svitavsku přeměňuje zemědělský areál na výrobnu dřeva a kompostárnu (08.06.2026)
- Opatření EU k řešení nedostatku hnojiv zemědělcům prospějí, pomohou i úpravy uhlíkového cla (08.06.2026)
- Investice do lidí má v zemědělství stále větší význam (07.06.2026)
- O možném zákazu lovu lišek norováním budou poslanci dál jednat (06.06.2026)
- Antonín Wollner je už devátým mlynářem v Chumeckém mlýně, tedy za posledních 300 let (05.06.2026)
- Nejhorší sucho za 65 let zdražuje krmiva. Balík sena stojí už dva tisíce (05.06.2026)
- EU potvrdila fondu, že postupuje správně při obnovení nárokových dotací pro Agrofert (05.06.2026)
- Kvalitní školení k hodnocení exteriéru u plemene limousine (05.06.2026)
- Zemědělství 21. století stojí na technologiích i lidech (05.06.2026)

Tweet



