Pomazánkové máslo kvůli EU možná změní design

Evropské unii vadí, že je v názvu výrobku uveden výraz máslo. To Evropská unie definuje jinak a oblíbená česká pochutina této definici nevyhovuje.

Choceňská mlékárna uvažuje, že změní design obalů pomazánkového másla, jehož je největším výrobcem a distributorem v ČR. Chce tak zvrátit stanovisko Evropské unie k problematice pomazánkového másla. "Celý spor nás velmi znepokojuje a rádi bychom udělali vstřícný krok," uvedl ředitel mlékárny Pavel Marek v tiskovém prohlášení.

Brusel totiž Česko kvůli pomazánkovému máslu zažaloval u evropské justice. Vadilo mu, že v názvu výrobku je uveden výraz máslo, které ale Evropská unie definuje jinak a oblíbená česká pochutina této definici nevyhovuje. Evropská justice v této věci zatím nerozhodla.

Nový design už je připraven

Choceňská mlékárna má už připraven nový design. Marek vysvětlil, že v původní verzi výrobku je slovo máslo dominantní, podle nového návrhu by mělo být už rovnocennou součástí celého názvu, návrh pracuje se zvětšeným fontem slov choceňské pomazánkové. "Není totiž naším cílem mást spotřebitele. Naopak chceme, aby naše produkty bezpečně poznávali a neměli sebemenší příležitost k záměně," vysvětlil Marek. Pokud by podle něj úprava velikosti ani začlenění slova máslo do celého názvu nepomohlo, je mlékárna připravena k dalším krokům.

Pomazánkové máslo s různými příchutěmi tvoří polovinu produkce mlékárny. Vyrábí se ze zakysané smetany obohacené sušeným mlékem nebo sušeným podmáslím. Obsahuje nejméně 31 procent mléčného tuku a nejméně 42 procent sušiny. Pomazánkové krémy obsahují rostlinné tuky, což výrobek chuťově odlišuje a zároveň zlevňuje.

Název pomazánkové máslo používá mlékárna ale jen na tuzemském trhu, například v Německu jej prodává s označením Česká pomazánka a respektuje tak legislativu Evropské unie. Mlékárna už dříve uvedla, že případné odstranění názvu pomazánkové máslo ze sortimentu mléčných výrobků by ji stálo nemalé peníze.

Mlékárna zvažuje zdražení

Choceňská mlékárna existuje více než 80 let. Vyrábí především pomazánková másla, smetanové pomazánky, smetanové jogurty a tvarohy. Loni nově začala vyvážet mléčné výrobky do Moskvy a Petrohradu. Loňské výsledky ovlivnila vyšší cena mléka a zisky podniku klesly. Mlékárna v současnosti uvažuje o pětiprocentním zdražení produkce.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info