Reklama na tabák zůstane zachována
07.02.2002 | Hospodářské noviny
Reklama na tabák, alkohol či potraviny se bude řídit konkrétněji stanovenými pravidly. Poslanci včera schválili vládní návrh zákona o regulaci reklamy, podle něhož nebude moci být například velkoplošná reklama na tabákové výrobky umístěna do třísetmetrové vzdálenosti od škol či dětských hřišť.
Neprošel návrh poslance za KDU-ČSL Josefa Janečka, aby byla tabáková reklama zcela zakázána, pouze s výjimkou specializovaných obchodů. Poslanec tvrdí, že nový zákon je šitý na míru tabákové lobby. To popírá vicepremiér Pavel Rychetský, který řekl, že byla zvolena zlatá střední cesta a je třeba vyčkat, jak si s reklamou na tabák poradí Evropská unie. Zákon rovněž zakazuje podprahovou, klamavou či skrytou reklamu.

Tweet



