Cereálie Nestlé v loňském roce s vysokým růstem obratu
29.06.2004 | Agris
Prodejci cereálií Nestlé na českém a slovenském trhu, společnosti Cereal Partners Czech Republic, s.r.o. a Cereal Partners Slovak Republic, s.r.o., zvýšily v loňském roce výrazně svůj odbyt v ČR i na Slovensku. Informoval o tom dnes ředitel vnějších vztahů Nestlé Česko Martin Walter.
Obrat společnosti dosáhl na českém trhu 369,2 milionu CZK (nárůst 2003/2002 o 55,6%) a na Slovensku 206,9 milionu SKK (nárůst o 40,9%). Operace byly v obou republikách ziskové - zisk v ČR dosáhl 23,8 milionu CZK a zisk v SR dosáhl 19,6 milionu SKK.
"Tak velký nárůst prodeje je opravdu pozoruhodný. Vnímáme ho jednak v kontextu celkového růstu trhu a především jako úspěch našeho prodejního, marketingového a inovačního úsilí. Jsme rádi, že trend spotřeby cereálií v České republice a na Slovensku roste a ubírá se směrem, kterým se rozvíjela spotřeba těchto výrobků v západní Evropě", uvedl Pavel Šrámek, ředitel společnosti Cereal Partners pro Česko a Slovensko. "Roční nárůst celkového trhu těchto výrobků je 20% a očekáváme, že tento trend bude v roce 2004 pokračovat", dodal. Celkový tržní podíl Nestlé cereálií na českém a slovenském trhu cereálií dosahuje v současnosti 33% a na trhu cereálních tyčinek 25%.
Nestlé jako přední celosvětová potravinářská společnost založila v roce 1990 společný podnik s americkou firmou General Mills právě se zaměřením na vývoj a výrobu snídaňových cereálií. Název tohoto společného podniku je Cereal Partners Worldwide a působí v řádově 100 zemích celého světa. Cílem tohoto kroku bylo spojit technologické a výrobní zkušeností a kvalitu amerického výrobce General Mills s celosvětovým úspěšným působením a sílou značek společnosti Nestlé. V tomto rychle rostoucím trhu dochází k rozšiřování značek snídaňových cereálií do oblasti tzv. cereálních tyčinek.
Na trhu ČR a SR jsou cereálie pod zastřešující strategickou značkou Nestlé dodávány pod různými obchodními značkami. Patří mezi ně velmi úspěšná značka "Fitness" - celozrnný cereální výrobek s vlákninou a ovocem. Populární jsou tradiční "dětské" značky "Nesquik", "Chocapic" a "Cini Minis", pšeničná zrna "Kangus" a kroužky "Cheerios". Mezi snídaňovými cereáliemi Nestlé má samozřejmě místo na trhu i kukuřičná "klasika" - tradiční "Corn Flakes" a jejich inovace "Gold Flakes". Své příznivce mají také tradiční ovesné cereálie "Musli" ve 3 příchutích. Od roku 2002 jsou na trhu cereální tyčinky Nestlé "Nesquik", "Chocapic" a "Cini Minis" a od roku 2004 také nová řada cereálních tyčinek "Fitness" ve 4 příchutích. Převážná většina cereálních výrobků Nestlé je na český a slovenský trh dodávána ze závodu Cereal Partners v polské Toruni a francouzském Itancourtu.
Společnosti Cereal Partners Czech Republic, s.r.o. se sídlem v Praze a Cereal Partners Slovak Republic, s.r.o. se sídlem v Prievidze zahájily svou činnost v roce 1997. Jako samostatné právnické osoby při svém podnikání na českém a slovenském trhu využívají v oblasti logistiky, účetnictví a kontrolingu, personální, právní a v mnoha dalších tzv. sdílené služby se společností Nestlé Česko s.r.o. a Nestlé Slovensko s.r.o.
Další články v kategorii
- Ceny potravin v roce 2026: Levné máslo a brambory, zdraží káva či kakao (26.12.2025)
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)

Tweet



