V řetězci INTERSPAR vzrostl počet regionálních tuzemských potravin o pětinu
19.08.2009 | Agris
Celkem 15% meziroční nárůst v počtu regionálních dodavatelů zaznamenala v průběhu prvního pololetí letošního roku společnost SPAR ČOS, provozovatel hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR. Počet regionálních potravinářských výrobků v nabízeném sortimentu stoupl v tomto období dokonce o 20 %.
Zvyšování počtu přímých regionálních dodavatelů se pozitivně odráží i v šířce spektra nabídky čerstvých a kvalitních potravin, která je jednou z nejdůležitějších priorit společnosti SPAR. „Rozšiřováním nabídky tuzemských regionálních potravin reagujeme nejen na přání a poptávku ze strany zákazníků, ale zároveň také podporujeme tuzemskou zemědělskou a potravinářskou produkci,“ říká Christian Koller, jednatel SPAR ČOS.
Přímé dodavatele potravinářských výrobků, kterých je v současné době již více než 200, vyhledává společnost SPAR velmi aktivně. Přitom na počátku tohoto procesu stojí ve většině případů podněty přímo od zákazníků. Ty buď vychází z jejich předchozích zkušeností s konkrétním typem výrobku, nebo z chutí a zvyklostí obyvatel příslušného regionu, které preferují.
Nejvýrazněji se preference spotřebitelů v oblasti regionálních potravinářských produktů projevují v sortimentu pečiva a lahůdek. Do většiny supermarketů SPAR a hypermarketů INTERSPAR, včetně pražských, proto dodávají své výrobky místní pekárny a to i přes to, že nabídka obsahuje pekárenské produkty vyráběné pod značkou společnosti SPAR. Důvodem je totiž odlišné vnímání chuti chleba. V některých regionech preferují zákazníci chleba více vypečený, tmavší a méně kořeněný. Jinde naopak velmi světlý, který lze barvou přirovnat k francouzským typům. Podobně je tomu také u piva. V současné době tak společnost SPAR nabízí pivo od 14 regionálních pivovarů, což je více než 50 % z celkového počtu výrobků v oblasti pivních nápojů prodávaných v prodejní síti společnosti SPAR.
Kromě stále se rozvíjejícího aktivního vyhledávání regionálních dodavatelů se v letošním roce společnost SPAR zapojila také do projektu podpory tuzemských potravin sdružených pod značkou KLASA, který byl zahájen v některých maloobchodních řetězcích v červnu tohoto roku.
Provozovatelem hypermarketů INTERSPAR a supermarketů SPAR v České republice je společnost SPAR Česká obchodní společnost s.r.o., která je součást skupiny ASPIAG (Austria Spar International AG) realizující zahraniční aktivity rakouského koncernu SPAR v České republice, Slovinsku, Maďarsku, Itálii a Chorvatsku. Od roku 1997 otevřela skupina ASPIAG v České Republice již 31 hypermarketů INTERSPAR a 4 supermarkety SPAR (v Třebíči, dva v České Lípě a v Kroměříži).
Více informací: - www.interspar.cz
Další články v kategorii
- Pivovar Strakonice prodal meziročně více piva, letos investoval i do automatizace chlazení (25.12.2025)
- ČSÚ: Živý kapr letos stojí 126,23 koruny za kilogram, mírně víc než loni (24.12.2025)
- Udělejme z krmení zvěře vánoční zvyk, který opravdu pomůže (23.12.2025)
- Vláda souhlasí se záměrem obnovit daňové zvýhodnění vína, zákon připraví vlastní (23.12.2025)
- Čína zavádí vysoká cla na mléčné výrobky z EU, podle Bruselu neoprávněně (23.12.2025)
- Proč jedle neopadá a smrk je historicky králem českých Vánoc? (23.12.2025)
- Mýty italské kuchyně. Historik bourá legendy o ikonických pokrmech, čelí výhrůžkám (23.12.2025)
- Pavel Vacek: Kapr je jednička, sváteční polévky střídáme (23.12.2025)
- Potravinářská inspekce zjistila v tržní síti masné konzervy z dovozu falšované sníženým obsahem masa a s nedeklarovaným alergenem (23.12.2025)
- Babiš vloží Agrofert do fondu RSVP Trust (23.12.2025)

Tweet



