Spotřeba piva před Vánocemi roste

Žízeň lidí jako v parních letních dnech pivovary z regionu v tomto čase hasit nemusejí, přesto jsou pro ně i Vánoce obdobím zvýšené poptávky. Zájem je především o vícestupňová piva a speciály.

Závěr roku patří tradičně k obdobím, kdy si Češi mohou dopřát více piva. Zatímco v hospodách budou pivovarníci o své spotřebitele bojovat především před silvestrem, v maloobchodě svádějí největší bitvu před Vánocemi.

Sládek pivovaru Ostravar Richard Kornas potvrzuje, že Vánoce jsou po letním období druhou největší špičkou v roce. „Začali jsme se na připravovat už od začátku listopadu. Ostravar musí v těchto dnech stočit do lahví mnohem více svého světlého ležáku Premium než v kterémkoliv jiném měsíci letošního roku,“ přibližuje Kornas.

Spotřebitelé si podle něj zkrátka chtějí o Vánocích dopřát to nejlepší, a proto klidně sáhnou na pultech obchodů i po dražším pivu a nejrůznějších speciálech. V tom jsou české Vánoce pro tuzemské pivovarníky specifické.

„V prosinci se u nás v maloobchodě mění struktura poptávky po pivu. Roste odbyt především u ležáků. V Moravskoslezském kraji je tento nárůst zjevný. Zatímco v hospodách lidé preferují ležáky v průběhu celého roku, v obchodech lze zaznamenat jejich prokazatelný růst právě v prosinci,” doplňuje Richard Kornas.

Také nošovický pivovar Radegast zaznamenává v prosinci tradičně zvýšenou poptávku po svém hořkém pivu. V porovnání s listopadem bývají prodeje zhruba o pětinu vyšší. Spotřebitelé si dopřávají více Radegastu jak doma v lahvích, tak i v restauracích.

„V době Vánoc tradičně roste poptávka po ležácích. Vánoce jsou druhou pivovarskou špičkou v roce. Na rozdíl od léta, kdy se lidé chtějí osvěžit a uhasit žízeň, a sahají po výčepních pivech, sváteční chvilky s rodinou doprovází to nejlepší,“ potvrzuje také mluvčí Radegastu Jiří Mareček.

Speciální vánoční akce se týká i snad nejpopulárnějšího piva vhodného pro slavnostní příležitosti – dvanáctky Pilsner Urquell. Ta se dá nyní v obchodech pořídit v retro edici zahrnující litrovou láhev světlého ležáku Pilsner Urquell a dárkové balení s keramickým korbelem a keramickými podtácky.

„Limitovaná série čítá pouhých patnáct tisíc lahví, což v porovnání se zhruba sto miliony standardních půllitrových vratných lahví, které má Plzeňský Prazdroj v oběhu, činí z každé této lahve takřka unikátní kousek,“ říká Martin Růžička, šéf obchodně-distribučního centra Plzeňského Prazdroje v Nošovicích.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics
ISSN: 1804-1930


Kalendář


Podporujeme utipa.info
  • Jak vnímáte komunikaci zemědělců se širokou veřejností?
  • Jako velmi špatnou. Zemědělcům média nedávají dostatek prostoru k vyjádření.
    86,66%
  • Velmi pozitivně. Veřejnost má možnost pravidelně sledovat vyjádření zemědělců k různým tématům.
    3,33%
  • Nikdy jsem se nad touto otázkou nezamýšlel/a.
    10%