Průzkum: Čtvrtina zákazníků omezila nákup rozmrazovaného pečiva
12.09.2012 | FinančníNoviny.cz
Značení rozmrazovaného pečiva, které je v tuzemských obchodech povinné od 1. srpna, přimělo více než čtvrtinu českých zákazníků k omezení nákupu tohoto pekařského sortimentu. Vyplývá to z průzkumu internetového časopisu Retail Info Plus, kterého se v srpnu zúčastnilo 1080 respondentů.
Necelá třetina účastníků průzkumu uvedla, že nové značení pečiva pro ně není důležité. Dalších více než 40 procent zákazníků překvapilo množství rozmrazovaného pečiva, které je v tuzemských obchodech prodáváno.
Obchodníci ale shodně tvrdí, že prodej čerstvého pečiva se po začátku platnosti nové vyhlášky o značení rozpékaných či dopékaných výrobků v obchodech nezvýšil a poměr prodeje se nezměnil.
"Já jsem předpokládal, že to masírování v médiích zákazníky přitáhne k čerstvému pečivu, nestalo se tak. Prodává se obojího zhruba stejně," řekl minulý týden novinářům prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka. Český zákazník se podle viceprezidenta SOCR Martina Ditmara mnohem víc zajímá o cenu než o složení a původ výrobku a to platí i pro pečivo.
V supermarketech Billa se prodej pečiva v souvislosti s novou vyhláškou nijak zásadně nezměnil. "Podíl dopékaného a rozmraženého pečiva se pohybuje okolo 35 procent," uvedla mediální zástupkyně společnosti Gabriela Bechynská. Také v obchodech Globus a Lidl preference zákazníků mezi čerstvým a rozpékaným pečivem v srpnu zůstaly stejné. Podíly rozpékaného pečiva obchodníci ale neuvedli.
Pekařské výrobky, které jsou v obchodech dopékány ze zmrazených polotovarů nebo prodávány po předchozím rozpečení hotového výrobku, musí být od 1. srpna v obchodech označeny. Tuto povinnost dala obchodníkům nová vyhláška ministerstva zemědělství.
Rozpékané pečivo podle odborníků rychleji tvrdne, a proto se do něj někdy přidávají emulgátory a stabilizátory. V současnosti tvoří asi třetinu celkové nabídky obchodů. V západní Evropě ale tvoří prodeje rozpékaného pečiva až polovinu trhu s pekařskými výrobky.
Další články v kategorii
- Kampaň za ukončení prodeje živých kaprů do igelitek pokračuje novou peticí (08.12.2025)
- MŽP chce omezit přiznávání náhrady za škody vlkem (08.12.2025)
- Řízek jedině z masa. Rostlinné alternativy čekají změny (08.12.2025)
- Česko přidává povinnosti nad rámec EU, podnikatelé žádají změnu (08.12.2025)
- Obchodníci: Letošní vánoční sezona by mohla být úspěšnější než loni (08.12.2025)
- Agrárně-potravinářské komory: Tatranská deklarace o budoucím vývoji Společné zemědělské politiky Evropské unie (08.12.2025)
- Optimální intenzita probírek podporuje odolnost smrkových monokultur, uvádí nová studie (08.12.2025)
- Pivovar Krakonoš mírně zvedl výstav na 95.077 hl, zisk mu klesl na 25 mil. Kč (08.12.2025)
- Aperol míří do Ameriky. Italský výrobce chce dobýt trh milovníků piva (08.12.2025)
- Skupina Agrostroj Pelhřimov se loni dostala do ztráty 316,5 milionu korun (08.12.2025)

Tweet



