Potraviny přes internet nakupuje pravidelně 23 tisíc Čechů

Potraviny na internetu pravidelně nakupuje 23.000 Čechů. Vyplývá to z dnešních údajů společnosti Tesco, která v ČR jako jediný z velkých řetězců tuto službu provozuje. Letos by e-shop s potravinami měl spustit řetězec Interspar, podobné plány mají Albert a Billa. Tesco plánuje letos rozšířit službu do Brna a Hradce Králové.

Služba je nyní dostupná více než dvěma milionům lidí z Prahy a Středočeského kraje. Zákazníci přes internet nejvíce nakupují mléčné výrobky, nealkoholické nápoje, čistící a prací prostředky, prostředky pro péči o děti a ovoce a zeleninu. Vůbec nejoblíbenější prodejní položkou je banán. Na 68 procent stálých zákazníků jsou rodiny s dětmi do 12 let, které nejraději nakupují přes internet v pondělí a v pátek mezi desátou a dvanáctou hodinou dopoledne.

Hodnota nákupního košíku je zhruba pětinásobně vyšší než u nákupu v kamenném obchodě. Průměrný počet položek nákupu se pohybuje okolo 80 a zákazníci spíše vybírají čerstvé potraviny. Na konci loňského roku bylo do služby Potraviny on-line zaregistrováno 53.000 zákazníků a službu aktivně využívalo přes 23.000 lidí. Jejich počet bude dál stoupat s tím jak podobnou službu spustí další řetězce.

„Spuštění e-shopu je jednou z hlavních priorit společnosti Spar pro příští rok," uvedl mediální zástupce Intersparu Aleš Langr. Na internetu by měla být zákazníkům k dispozici celá šíře sortimentu, tedy přes 40 tisíc produktů. Ceny mají být stejné jako v prodejnách.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info