Češi si dělají větší starosti, než je nutné, říká šéf Karlovarských minerálních vod

Karlovarské minerální vody platí v Česku za nejsilnějšího hráče v byznysu s balenou vodou. Jejich šéf Alessandro Pasquale však přiznává, že zdejší velká konkurence tlačí firmu k inovacím, které si neustále žádají nároční čeští konzumenti. Ať už při tvorbě obalů či nových příchutí.

Sotva se usadí za stůl, sahá ze zvyku po lahvi mattonky. „Je to mé nejoblíbenější pití. Opravdu,“ vysvětluje Alessandro Pasquale, generální ředitel Karlovarských minerálních vod. Vedení prosperující firmy převzal před několika lety od svého otce. Jedenačtyřicetiletý manažer dobře ví, že nápoj, o němž tvrdí, že je jeho nejoblíbenější, je zároveň jednou z nejcennějších obchodních značek v Česku.

Vaše portfolio tvoří i Magnesia, Dobrá voda či Poděbradka. Platí, že Mattoni je v Česku stále vaše nejsilnější značka?

Bezpochyby je Mattoni nejsilnější.

Nedochází k tomu, že si vaše značky na malém českém trhu nechtěně konkurují?

Každá z našich vod je jiná. Nejen složením, ale i tím, že mají jiné zákazníky. Zaměřujeme se na to, aby byly hodně odlišitelné, i díky obalům.

Jste spokojen, jak se vaše vody prodávají?

S tím přece nemůžu být nikdy spokojený! Ba ne, dělám si legraci. V našem byznysu samozřejmě pociťujeme vliv finanční krize, což je škoda. Podle mě si zdejší lidé dělají větší starosti, než je nutné.

Dotkla se tato nálada i pití minerálek?

Lidé šetří, což se ale samozřejmě netýká jen nás. Raději uloží peníze do banky, než by je utratili. Byznys naší společnosti je přitom založený na přímé spotřebě. Podle mě by měli být zákazníci optimističtější. Víc věřit sobě i lepší budoucnosti.

Jakou máte v Česku konkurenci?

To, že jsme velcí a silní, neznamená, že máme něco jistého. Je tu hodně konkurentů. Od velkých nadnárodních firem, které prodávají hlavně limonády, po regionální firmy. Možná nejsou tak velké, ale nechybí jim dynamika. Musíme neustále přicházet s inovacemi. Dostat se na vrchol je lehčí než na něm zůstat.

Přitom český trh s balenou vodou může působit konzervativně. Že se na něm tolik překvapivého neděje.

To tak právě vůbec není. Český trh je jeden z nejrozvinutějších v Evropě. V žádné jiné zemi nenajdete tak širokou škálu balených vod ani tolik invence při tvorbě jejich obalů.

Proč se to podařilo právě u nás?

Díky vůli a otevřenosti Čechů k novým věcem, které tak mají větší šanci uspět. Zásluhu má také kreativita firem. Navíc je tady balená voda jedním z nejtradičnějších produktů vůbec.

Co vývoz do dalších zemí?

V posledních pěti šesti letech jsme se začali na export zaměřovat. Není to snadné, hlavně v okolních zemích se prodává celá řada kvalitních minerálek. Ale rosteme, patnáct procent našich prodejů je v zahraničí. Naše zboží putuje i do vzdálenějších zemí, jako je Rusko nebo Spojené státy, celkem je to asi třicet států. Letos začínáme vyvážet i do Koreje. Pochopitelně do Jižní.

Čím si ale vysvětlujete, že českou minerálku chtějí pít lidé v Rusku nebo Americe?

Mattonka má kvalitu a styl. Magnesia je zase voda s vysokým obsahem hořčíku, což je prvek, který naše tělo postrádá.

Rozhovor s šéfem Karlovarských minerálních vod Alessandrem Pasqualem najdete v úterních Hospodářských novinách v příloze Příběh značky: 140 let Mattoni

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info