V Česku roste obliba zahraničních značek lihovin na úkor domácích

Množství prodaného tvrdého alkoholu v Česku stagnuje, ve finančním vyjádření však objem trhu roste. Češi totiž stále více dávají přednost dražším značkám zejména zahraničních lihovin místo domácích. Vyplývá to z údajů, které na tiskové konferenci uvedla společnost Rémy Cointreau ČR, která je největším dovozcem zahraničních lihovin v tuzemsku. Zatímco v roce 2011 tvořily dovozové značky v přepočtu na peníze 32 procent trhu, letos to je 36 procent. Změna souvisí především s takzvanou metanolovou aférou.

Množství prodaného tvrdého alkoholu v ČR dosáhlo loni zhruba 20 milionů litrů, tedy zhruba stejně jako v roce 2012 a o desetinu méně než v roce 2011. Objem celkových tržeb prodejců lihovin loni činil sedm miliard korun, meziročně o miliardu více. Vrátil se tak na úroveň roku 2011.

„Změna preference vůči původu alkoholu je určitě způsobená "metanolovou aférou", kdy určitá část konzumentů ztratila důvěru v levnější alkohol a přiklonila se spíše k importním značkám," uvedl marketingový ředitel Rémy Cointreau ČR Ondřej Roček.

Metanolová aféra v Česku začala v září 2012 a vyžádala si desítky obětí. Hlavní aktéři se zpovídali před soudem ve Zlíně, údajní míchači směsi dostali doživotí.

Autor: ČTK

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info