Roste prodej piva z tanku i plechovek

Spotřeba piva v ČR se po útlumu postupně probouzí, ale mění se návyky konzumentů. Ti dávají ve větší míře přednost konzumaci doma před restauracemi. Momentálně činí tento poměr 59 ku 41 procentům ve prospěch nákupu 
v obchodech. Pivovary na to reagují zaváděním konceptových restaurací či zaváděním speciálů. Vyplývá to z nového Indexu očekávání firem, který pro obor pivovarnictví zpracovala ČSOB.

Podle údajů Českého svazu pivovarů a sladoven vzrostl meziročně podíl piva prodávaného v PET lahvích 
o 11 procent a piva v plechovkách dokonce o 16 procent, zatímco podíl lahvového a sudového piva stagnoval. „Plastové lahve jsou už na svém vrcholu, nyní je boom piva v plechovkách. Je to důsledkem toho, že dospěla nová generace pivařů, které není divné pít pivo z plechovky, což nějakého tatíka těžko naučíte," míní Radek Holopírek z Tradičního pivovaru Rakovník.

Trendem je i tankové pivo přepravované v cisternách. Jeho tržní podíl sice činí jen tři procenta, meziročně je to ovšem skok o šest procent. „Chování Čechů se s ekonomickou krizí změnilo, přesto je pro českého konzumenta stále prioritou kvalita, ať už pije pivo z lahve či v restauraci," říká Petr Manda z ČSOB. „Pokud už se lidé rozhodnou, že chtějí strávit čas v restauraci, jsou stále náročnější," dodává Drahomíra Mandíková z Plzeňského Prazdroje. Současná doba proto přeje speciálům, včetně těch z minipivovarů. Těch je nyní 300, vedle toho je v ČR šest velkých pivovarských skupin a 29 samostatných středně velkých pivovarů.

Autor: Jan Klička

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info