Letos již pátý ročník biopotraviny roku
14.07.2005 | Agris
Také letos vyhlásila Nadace Partnerství spolu s PRO-BIO svazem ekologických zemědělců Soutěž o Českou biopotravinu roku. Konstatoval to Tom Václavík z agentury Green marketing. Přihlásit nový výrobek do soutěže je podle Václavíka „prestižní záležitostí pro všechny české výrobce biopotravin, jelikož jim nabízí jedinečnou marketingovou příležitost, jak své výrobky zviditelnit“. „Titul Česká biopotravina roku rozhodně výrazně prospěl prodeji našeho bio uheráku“, říká loňský držitel titulu, soukromý zemědělec Josef Sklenář z Jihlavy.
Soutěž je navíc příležitostí prohloubit mezi spotřebiteli povědomí o ekologickém zemědělství, zvýšit popularitu biopotravin českého původu a podpořit kvalitu v celém dodavatelském řetězci oboru biopotravin.
Soutěž vyvrcholí slavnostním vyhlášením a předáním hlavní ceny – šeku na 20 000 Kč a práva užívat označení „Česká biopotravina roku 2005" na vítězném výrobku - dne 26.září 2005 v Praze. Soutěž je letos součástí akce Září-Měsíc biopotravin a ekologického zemědělství, dosud největší oslavy udržitelné produkce potravin v České republice.
Součástí soutěže je také kategorie „Nejlepší bioprodejna roku“, ve které odborná porota vybírá nejkvalitnější prodejnu biopotravin. Hodnotí se šíře a hloubka bio sortimentu, vzdělávání a informování zaměstnanců a zákazníků, ochrana životního prostředí v provozu prodejny a spolupráce prodejny s místními bio výrobci a eko zemědělci. Vítězná bioprodejna získá diplom, mediální prezentaci a zdarma zboží značky MolenAartje v hodnotě 10 000 Kč.
Hodnotící kriteria pro soutěž Česká biopotravina roku:
Novátorství - originalita, původ, regionalita, novátorství ve zpracování, v marketingové koncepci
Výhody pro zákazníky - jak biopotravina odpovídá zásadám racionální výživy, pohodlnost, dostupnost v distribuční síti
Sensorický test: chuť, vzhled, organoleptické vlastnosti
Marketingový koncept: kompletní zpracování marketingového mixu, marketingová strategie, využití marketingových nástrojů
Obal výrobku: grafické zpracování, srozumitelnost a kvalita uvedených informací, úplnost z hlediska zákonných povinností
Použité suroviny a materiály, způsob výroby: technologická hlediska a kvalita zpracování, použitý obalový materiál, využití místních surovin.
Letos opět nová kategorie
Důkazem toho, že český trh s biopotravinami roste je fakt, že ani tomuto oboru se nevyhýbají nejmodernější způsoby prodeje. Letos poprvé proto bude vyhlášena soutěž o „Nejlepší internetový bio obchod“.
Vítězové z roku 2004:
Titul Česká biopotravina roku 2004 získal za Bio Uherák Josef Sklenář z ekofarmy Sasov, Jihlava a Nejlepší bioprodejna roku 2004 získala prodejna Albio, Truhlářská 20 v Praze.
Další informace k soutěži poskytne: Tom Václavík, Green marketing, tel.: 541 263 456, tom@greenmarketing.cz
Vyhlašovatel soutěže: NADACE PARTNERSTVÍ, Panská 7, 602 00 Brno tel./fax: 542 422 767, www.nadacepartnerstvi.cz
Odborná spolupráce soutěže: PRO-BIO Svaz ekologických zemědělců, Nemocniční 53, 787 01 Šumperk, tel./fax: 583 216 609, pro-bio@pro-bio.cz, www.pro-bio.cz
Další články v kategorii
- Pivo bez alkoholu nemusí chutnat divně. Ve Walesu spustili přelomové zařízení (15.12.2025)
- Brusel podle šéfa EPP navrhne upustit od zákazu spalovacích motorů od roku 2035 (15.12.2025)
- Česko bude dál svírat inverze s teplotami do 5 stupňů (15.12.2025)
- Erozní vyhláška má řešit i vítr, Motoristé plánují změny (15.12.2025)
- Otevírací doba o Vánocích: Pozor na zavřené obchody. Nákup se vyplatí už teď (15.12.2025)
- Šebestyán vedl zemědělský dotační fond, od letoška zastupoval velké agropodniky (15.12.2025)
- V kanadských skladech leží americký alkohol za miliardy. Provincie řeší, co s ním (15.12.2025)
- Zvěřiny se v Česku mnoho nejí, ale zájem roste. Vede daněk, divočák a jelen (15.12.2025)
- Na Litoměřicku a Nymbursku se potvrdila v malochovech newcastleská choroba (15.12.2025)
- Městské lesy Chrudim nabízí stromky, jedle z plantáží jsou ve větší oblibě (15.12.2025)

Tweet



