Tchibo se soustředí na východoevropské trhy

Německý výrobce kávy společnost Tchibo skončila svou plánovanou expanzi na americký trh ještě dříve, než vůbec začala. V příštím roce se soustředí výhradně na trhy střední a východní Evropy. „Uvědomili jsem si, že některé plody rostou níže a je tudíž logické nejdříve sesbírat je,“ popsal strategii společnosti pro EURO OnLine šéf komunikace Tchibo Joachim Klähn. Ten tvrdí, že americký trh je hodně komplexní a vstup na něj by byl příliš komplikovaný. „Trhy střední Evropy jsou nám blíže a můžeme odhadnout přání zákazníků,“ dodal Klähne.

Německý deník Die Welt zdůvodnil zrušenou expanzi tím, že by Tchibo v USA muselo čelit potížím s logistikou a problémům s tamním obchodním partnerem A&P. V roce 2006 by měly být reprezentační prodejny v České republice, Polsku a Švýcarsku přestaveny podle německého vzoru. Zároveň by se v nich mělo, stejně jako v Německu, nabízet spotřební zboží.

Důraz bude výrobce kávy klást zejména na expanzi v Polsku, kde by mělo vzniknout až sto nových prodejen. Jak velké budou investice v jednotlivých zemích Klähne nechtěl prozradit. „Východoevropský trh má pro nás stále velký potenciál a expanze bude pokračovat, jak v Česku, tak v dalších zemích. Kolik nových poboček otevřeme a jak velké budou investice, to se ukáže v průběhu roku,“ podotkl. Odborníci předpokládají, že Tchibo utratí za expanzi ve střední Evropě desítky milionů eur.

Tisk

Další články v kategorii

Agris Online

Agris Online

Agris on-line
Papers in Economics and Informatics


Kalendář


Podporujeme utipa.info